Ga naar inhoud

Wat is dit? (shurft?)


Ruthie

Aanbevolen berichten

Gisterenavond zag ik dat Stitch een donker plekje op zijn huid had. Hij is in de nek langharig (wannebe leeuwenkopje) waardoor je bij de lange haren gemakkelijk de huid ziet. Deze is altijd mooi roze maar ik zag een roder plekje (niet rood rood maar gewoon donkerder roze). Bij inspectie vandaag zag ik het weer en ook een klein korstje of schilfertje een paar cm er vanaf. Het haar is precies ook wat verdund.

Hij krabt er niet aan, maar dat zou ook onmogelijk zijn want zo lenig is hij nu ook weer niet.

Dus nu vraag ik mij af of dit gewoon een wondje is (Roxy krabt wel eens als ze jaloers is omdat hij een aai krijgt) of schurft.

De foto's waren overbelicht dus heb ik ze wat moeten verdonkeren, dus de kleuren zijn niet helemaal zoals in het echt. Hij is dan ook geen stilzitter dus gemakkelijk is het niet om een foto te nemen (mede het andere lange haar die er dan voor ligt).

Schurft%25202.jpg

Schurft.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen, soms krabt ze hem wel eens. Daarnet weer omdat hij gestreeld werd (zij liep weg toen we haar wilden strelen maar dan begon ze hem te krabben).

Met 2 lukt het toch iets beter om hem stil te houden. Hier nog een foto (wel weer bewerkt door teveel overbelichting). Het is dus echt in de nekplooien.

Schurft%25203.jpg

Zoals je ziet zit er links nog een klein korstje. En ook nog een schilfertje.

Ik hoop echt dat het een gewoon wondje is, want hij gaat echt niet meer graag naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .