Ga naar inhoud

Wilg binnenshuis potten


Ruthie

Aanbevolen berichten

Ik haal elke week verse krulwilgtakken uit de tuin van mijn ouders. Maar als ze op vakantie gaan moet ik voor 3 weken takken meedoen, die na 1 week niet meer zo vers zijn. Zelfs na 1 week mag ik er al veel van weggooien. Dus had ik een idee, waarom zelf geen krulwilg potten.

In de tuin is niet echt een optie, het is een huurhuis en dan zou ik de boom midden in het gras moeten planten. En ik denk niet dat de huurbaas dit leuk zal vinden. Er is ook geen randje of dergelijke voor bloemen of struiken. Enkel 2 bloembakken van nog geen 20cm diep. Dus dat zal niet lukken.

Dus dacht ik er aan om een binnen te zetten, in een grote pot weliswaar.

Mijn schoonbroer zat vroeger in een tuinbouwschool en hij denkt dat het niet echt zal lukken omdat wilgen veel zonlicht en veel plaats (voor de wortels) en water moeten hebben. Maar dat het wel het proberen waard is.

Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie dat al zou geprobeerd hebben en wat jullie ervaring hieromtrent is.

Ik lees het graag ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nieuw gras zaaien?

Moesten we ook eens weten hoelang we hier nog blijven wonen ... We zijn al ruim een half jaar op zoek naar een eigen huis, maar nog steeds niets gevonden naar onze zin. Het kan plots heel snel gaan dus dan laat ik de tuin liever zoals die nu is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .