Ga naar inhoud

Tips om eigenwijze voedster tammer te maken


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb vorig jaar september mijn voedster Muts gekocht. Ze was toen 6 weken. Nu is ze onderhand al uitgegroeid tot een prachtige, maar o zo eigenwijze meid.

Het zit namelijk zo.

Mevrouw is ineens heel gericht op mij. Als ik ga voeren komt ze op me af en gaat ze met haar kin over mijn voeten. Ik hoef mijn hoofd maar te laten zien of ze komt naar me toe om aan mijn hand te ruiken. Ze is ook altijd de eerste die met de snackbal aan de gang gaat. Ze eet ook uit mijn hand.

Mijn vraag is nu dus of ik haar wat tammer kan krijgen. Met wat lekkers gaat het niet, ze pakt het dan uit mijn hand en gaat ervandoor.

Hebben jullie goede, bruikbare tips?

Ze hoeft totaal geen knuffelkonijn te worden, maar wel dat ik misschien, heel misschien in de verre toekomst een aai over haar bolletje kan geven. Ik heb het idee dat ze dat wel wil maar gewoonweg niet durft. Nadat ik dat probeer komt ze ook altijd terug kijken.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk vooral volhouden! Je zegt dat ze wel altijd terug komt om te kijken. Ze is misschien wat voorzichtig maar geef haar de tijd om het te proberen. Ga bij haar in de ren zitten en geef haar iets lekkers, ook al pakt ze het af en neemt ze het mee, jij bent wel degene van wie ze het heeft gekregen. Grote kans dat ze daarna inderdaad terugkomt om te kijken hoe interessant jij bent! Ik ben ook bezig mijn jonge konijntjes tam te maken en het helpt heel erg als ik gewoon in de ren ga zitten en ze wat lekkers geef en verder niets doe. In het begin gebeurde er weinig maar nu komen ze snuffelen, likjes geven en proberen ze op mijn benen te kruipen. Op een moment dat ik denk dat ze zich op hun gemak voelen (als ze bijv tegen me aan gaan liggen) aai ik ze voorzichtig. Hopelijk heb je hier iets aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .