Ga naar inhoud

ss


ricksem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja je moet inderdaad goed mengen!

Bij mij is dat helaas niet gelukt bij beide konijnen niet.

Als ik van de simpele biks overging naar ss dan aten ze alleen de ss uit het bakje en vertikte allebei het andere voer nog te eten!

Heb gelukkig nooit problemen gehad met het overstappen van voer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pleun is n weekje wezen logeren bij de dierenarts (kennis van mij) ik was toen nog bezig met t overstappen van t voer van de fokker naar haar eigen voer. Dit voer at ze slecht en ze was ook aan de diarree, de dierenarts zag dat voer en ze gaf aan dat ze nu niet geleidelijk wilde overstappen, omdat t slachtkonijnenvoer was, dus zomaar ineens overgestapt op ss en er was niks aan de hand, maar goed toen was ze wel bij n dierenarts met verstand van zaken, om over te stappen lijkt me geen probleem, maar geleidelijk heeft wel de voorkeur, of t konijn moet dat echt weigeren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk datik maar weer de gewone goedkope biks doe want niks helpt heb zelf Beaphar care + plus gehaalt eet het ook nietsnap er niks van misschien is het wel verwarrend dat met zoveel verschillende voer wil overstappen eerst met hfst toen met ss en nu met Beaphar care +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijk dat je heel verwarrend bezig bent voor je konijn. Dan goedkope biks, dan goedkope biks met hfst, dan hfst en ss, dan ss en goedkope biks. Je blijft maar wisselen en mengen en doen.

Hou t beestje nou eens gewoon op 1 soort en laat het daar voorlopig bij.

Als je steeds na een paar dagen/week gaat wisselen went een konijntje ook niet aan het voer. Soms moet je even doorzetten en dan gaan ze het wel eten.

Als je steeds ook een 2e keuze geeft zal je konijntje waarschijnlijk altijd die pakken en eerst de lekkere er uit pakken. Ik zou t voer gewoon een poosje laten staan en niet weer het lekkere erbij gooien.

Konijnen hebben heel snel door dat jij weer de andere keuze geeft als ze maar lang genoeg wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gewoon laten staan, het is normaal dat een konijntje eerst t vertrouwde voer eet.

Je moet denk ik even doorzetten, je konijntje heeft ook genoeg hooi om te eten en waarschijnlijk groente. Dus het is niet erg als het even geen biks heeft.

Hoe lang laat je het nu staan voor je weer "lekkere" biks geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .