Ga naar inhoud

Konijnen eten kattenvoer


Vala

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Sinds een tijdje lopen Lady en Jaillbreaker los in huis. Dit komt omdat ze nu netjes zindelijk zijn en wij het huis veilig hebben gemaakt...

Maar wij hebben ook 2 poezen Dopey en Smokey hun voer en water staat gewoon altijd in de woonkamer, maar nu zit ik de afgelopen dagen Lady en Jaillbreaker elke keer een hapje van de kattenbrokken eten. Als ik het zie dan zeg ik "nee" en dat begrijpt ze heel goed. Maar ik zie het natuurlijk niet altijd. Ook niet als ik slaap ;)

Op het moment dat ze een brokje hebben gegeten hou ik ze goed ik de gaten maar er alles blijft goed, de keutels, gedrag, eetlust, dat blijft allemaal goed.

Is dit dus een super groot probleem of moet ik me zorgen maken?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ditzelfde heb ik gehad met Boris. Toen heb ik aan de kkda gevraagd of dat slecht was. Zij antwoordde dat het geen kwaad kon, omdat het af en toe een hapje was, geen hele zak.

Daaraast bestaat het dieet van een herbivoor niet voor 100% uit planten. Tussen het gras dat konijnen in het wild eten zit heus wel eens een beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou me er niet aan wagen... maar dat komt omdat ons konijntje zonder duidelijke reden is doodgegaan kort geleden en de DA zei dat het mogelijk vergiftiging was. kans op kattenvoer is hier zeer klein maar je wordt er toch extra voorzichtig van. Ik zou het ook ergens neerzetten waar de katten wel bij kunnen en de konijnen niet. Makkelijke oplossing volgens mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een hoekje van je aanrecht gebruiken voor je katten, doen wij hier ook.

De meeste kattenbrokken bestaan hoofdzakelijk uit granen. Konijnen zijn geen granen eters (katten ook niet overigens), dus echt gezond is het zeker niet, buiten het feit dat het geen vlees eters zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanrecht... lekker fris als ze net uit de kattenbak komen en jij daarna je eten weer bereid op dat aanrect... eetsmakelijk :beurk:

Mini deed dat in het begin ool toen we alleen lilly nog hadden. Lilly at toen slecht waardoor er vaak nog brokjes in het bakje lagen. Ik heb lilly haar bakjes toen op een tafeltje gezet. (Ikea lack tafeltje, 4.95 perfecte formaar :P) nu met rose erbij blijven er nooit brokjes liggen en eten ze hun portie gelijk op, dus het probleem is opgelost.

En af en toe 1brokje zullen ze niet dood aan gaan, maar ze zullen er ook zeker niet gezonder van worden. Kattenvoer is voor katten bedoeld en konijnen horen konijnenvoer te eten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vlaamse reus was bezeten van hondenbrokken, zat ook als eerste klaar als de hond eten kreeg, en hij joeg mijn hond weg zodat hij kon eten, heb er hekken om gezet maar hij presteerde het om over de hoogste hekken heen te komen sindsdien gaf ik mijn hond buiten eten deur dicht tot het op was, mijn vlaam is er nooit ziek van geworden, maar goed is het nooit, anders zouden honden/ katten/ konijnen gewoon allemaal dezelfde brok krijgen toch?

Zoals de anderen ook zeggen zet het eten op een plek waar de nijnen niet bij kunnen voordeel van katten die kunnen hoger springen als je bijvoorbeeld een hoger bijzettafeltje hebt of kast, aanrecht ben ik ook niet zo voor (het idee alleen al:beurk:)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff wat krijg ik weer overdreven reacties op mijn tekst zeg..

Ik heb mijn kat dan ook geleerd dat ze alleen op dat kleine stukje mag en verder niet. Dat kleine stukje is van haar, daar leg ik dus niet mijn broodje neer.. Overigens leg ik mijn eten altijd op een bord of plank en maak ik het aanrecht altijd voor en na het eten bereiden schoon met dettol.

En als jullie denken dat mijn katten de enigste zijn die zo eten, dan hebben jullie het goed mis :mdr: Ik ken namelijk niemand die zijn katten op de vloer te eten geven.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff wat krijg ik weer overdreven reacties op mijn tekst zeg..

En als jullie denken dat mijn katten de enigste zijn die zo eten, dan hebben jullie het goed mis :mdr: Ik ken namelijk niemand die zijn katten op de vloer te eten geven.

Sorry TS even off-topic...

Ik heb het net andersom, ik ken niemand die de katten NIET op de grond eten geven, behalve 1 die doet het op een side-table vanwege hun hongerige konijn:he: (maar dus ook niet op het aanrecht, en ja ik begrijp dat je er goed over nagedacht hebt (bord/plankje, dettol) maar bij mij is het idee alleen al een kat van de kattebak op het aanrecht, niet fris...sorry)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, sorry, maar ik blijf het smerig vinden.

Hier komen ze ook stiekem op het aanrecht en op tafel, maar dat mogen ze niet en dat weten ze. En dat wil ook niet zeggen dat ik het er dan maar bij laat. Ik blijf ze eraf sturen. Wij willen het gewoon niet hebben. Hier staat dus ook een wel fles dettol klaar voor mijn eten bereid wordt. En al leg je je eten op een bordje, je mes ligt ook op het aanrecht. (al leg jem op het bordje, dat kreng is altijd te eigenwijs om erop te blijven liggen:p) en als je je sla snijd op een plankje, valt het er ook wel eens naast. Je kunt nooit voorkomen dat je eten in aanraking komt met je aanrecht.

en ik zeg toch ook niet dat je de enige bent die het doet? Ik kom met mijn werk ook wel bij mensen thuis die dat zo doen, maar daarom vind ik het nog niet minder smerig :P Vandaag van de DA maar weer de bevestiging gekregen waarom. Morris (konijn) blijkt een zware wormbesmetting te hebben. Aangezien hij binnen woont en door de kamer hobbelt hebben de katten dus ook wel wat, al hebben zij er nog geen last van. heerlijk vanuit de kattenbak met de wormeieren tussen te tenen naar mijn aanrecht :beurk:

Wat jij er van vind en wat je doet moet je helemaal zelf weten, maar dan mogen wij het toch nog wel smerig vinden? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee binnenkatten, die ga ik.echt niet nog verder limiteren door ze te verbieden overal te komen. Daarbij doen katten toch wel wat ze willen als je er niet bij bent ;)

Toen ik een loslopend binnenkonijn had stond het voer ook hoog, blijkbaar vinden ze brokken errrg lekker. Een van mijn katten eet trouwens ook graag SS... Rare beesten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .