Ga naar inhoud

Esve kruiden goed voor je nijn?


dannycnl

Aanbevolen berichten

Na even zoeken kwam ik dit tegen:

Ingredienten:

Brandnetel 7%

Tarwe 10%

Ewrten vlokken 7%

Framboos bladeren 7%

Tuinbonen vlokken 6%

Citroenmelisse 6%

Goudsbloem 6%

Peterselie 6%

Aardbeiblad 6%

Hazelnoot bladeren 6%

Wortel 9%

Hazelnoot hout 3%

Tomaten 3%

Paprika 3%

Rode klaver 2%

Basilicum 2%

Brandnetel wortel 2%

Courgette 3%

Zonnebloem bloesem 1%

Komkommer 1%

Madeliefjes 1%

Rozenblaadjes 2%

Korenbloem 0,5 %

Kaasjeskruid 0,5 %

Vind je Esve niet een beetje belachelijk duur? Als je kruiden wil geven raad ik je aan om ze bij bunnybunch.nl of caviakruiden.nl te bestellen. Met die laatste heb ik zelf ervaring, is een topwinkel. Daar kun je zelf mixen van maken, of een kant-en-klare miz kopen. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper. :mdr:

Konijnen vinden Esve overigens wel erg lekker.

aangepast door Babbely
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na even zoeken kwam ik dit tegen:

Ingredienten:

Brandnetel 7% - Ok

Tarwe 10% - Is een graansoort en zou ik dus niet willen geven. Tarwe zaad staat op de giftige lijst.

Ewrten vlokken 7% - Ok

Framboos bladeren 7% - Ok

Tuinbonen vlokken 6% - Ok

Citroenmelisse 6% - Ok

Goudsbloem 6% - Ok

Peterselie 6% - Ok

Aardbeiblad 6% - Ok

Hazelnoot bladeren 6% - Ok

Wortel 9% - Ok

Hazelnoot hout 3% - Ok

Tomaten 3% - Ok, bij konijnen die geen ontstekingen/infecties hebben en geen groene stukken geven (onrijp).

Paprika 3% - Ok, bij konijnen die geen ontstekingen/infecties hebben en geen groene stukken geven (onrijp).

Rode klaver 2% - Staat op de giftige lijst

Basilicum 2% - Ok

Brandnetel wortel 2% - Ok

Courgette 3% - Ok

Zonnebloem bloesem 1% - Ok

Komkommer 1% - Ok

Madeliefjes 1% - Ok

Rozenblaadjes 2% - Ok

Korenbloem 0,5 % - Ok

Kaasjeskruid 0,5 % - Ok

Vind je Esve niet een beetje belachelijk duur? Als je kruiden wil geven raad ik je aan om ze bij bunnybunch.nl of caviakruiden.nl te bestellen. Met die laatste heb ik zelf ervaring, is een topwinkel. Daar kun je zelf mixen van maken, of een kant-en-klare miz kopen. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper. :mdr:

Konijnen vinden Esve overigens wel erg lekker.

Ik heb even in de quote gereageerd.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou sorry Nicky, maar ESVE kun je prima aan je konijnen geven.

Een cavia gaat toch ook niet dood van groene paprika?

Sterker nog dat is gewoon gezond voor ze!

Mijn konijnen krijgen ook niets van groene paprika, ze vinden het lekker en zeker in deze periode krijgen ze gewoon groene paprika.

Uiteraard zitten er in zo'n kruiden mix geen groene tomaten? Die oogst je toch alleen als ze (bijna) rijp zijn...

Tarwe is niet giftig, alleen het zaad, Tarwearen kun je gewoon los kopen als snack voor je konijn of knager...

En rode klaver is matig giftig, en ik geloof nooit dat ESVE gedroogde spullen in hun product stopt die gedroogd ook maar iets van giftig is...

Ik zou het gewoon lekker aan je konijn voeren, hij gaat er niet dood aan en krijgt er ook niets van!!

Sorry, maar dat soort producten mogen niet eens op de markt komen, de kwaliteits controle op dit soort producten is zeer streng!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die groene paprika is inderdaad een foutje van mijn kant ;) Dat mogen ze wel mist ze geen ontstekingen/infecties hebben. Maar groene tomaten zijn niet goed.

Ik zou het dus niet aan mijn konijnen voeren, maar dat komt door een ervaring die ik zelf gehad heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, groene tomaten lijken me ook niet echt lekker.

Maar kan me niet voorstellen dat je groene tomaten verwerkt, want die vinden de dieren ook niet lekker.

En ziet er voor mensen niet natuurlijk uit, dus dat verkoopt niet.

Ik heb het wel een keer gevoerd om te testen en ze vonden het allemaal errug lekker!

Inmiddels krijgen ze Just Grass als extraatje en ben ik van de kruiden afgestapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .