Ga naar inhoud

Geen biks meer?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

dobby en nynke eten de hele week al geen brok , nu ben ik 10 dagen weg en ben bang dat ze compleet stoppen. Hooi en gras eten ze en verder heb ik het gevoel dat ze een paar brokken eten , kan dit door de warmte komen of zijn ze gewoon verwend? Ze kregen eerst altijd een wortel en sinds ze die niet krijgen eten ze de biks niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

biks is over het algemeen niet zo belangrijk het is meer bijvoeding voor je konijn hooi is vele malen belangerijker ! dat moeten ze ook onbeperkt te eten krijgen ! 1 van mijn konijnen eet alleen maar hooi en gras en af en toe wat brokjes verspreid hij over de dag. dus denk niet at het zn probleem is hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alleen hooi krijgen ze tekorten hoor ;) Je voert dat kleine beetje biks juist voor alle vitaminen en mineralen ;)

@Takkie: heb je al een ander merk biks geprobeerd? Of geprobeerd wat ze doen als je weer een stukje wortel geeft?

Mijn konijnen eten met de warmte overdag ietsjes minder, maar 's avonds zijn ze actiever en eten ze ook meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik voer brok door die pitamientjes en omdat ze alles nodig hebben , hun kruiden hebben ze ook laten staan (is naar de cavia buren gegaan).

Ja ze hebben wortel gehad toen ik wegging die ging erin , had even geen zak wortels was vergeten dat het de laatste was.... En volgende week krijgen ze ook geen wortel.

Kan wel een ander biksje proberen , en s'nachts merk ik geen verschil.. Wel lopen ze in de stal en ze komen nooit buiten meer , zien ampoer daglicht is het misschien gewoon daardoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat de oppas even aantrommelen met van alles , ben er over een week pas weer... En zij is pas 14 , ze doet alles stipt zoals ik het zeg (ze is zelfs bang voor konijnen , behalve die van mij :P )

Vannacht hebben ze weer niks gegeten , volgende week ben ik terug en die dag erna even kijken of ik ze buiten krijg en wortel halen misschien is het dat gewoon..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen dit soort topic's kan ik nooit zo goed...

Ik bedoel je opent een topic omdat je je blijkbaar zorgen maakt...

Wat voor komen normaal is bij een konijnen die niet eten.

Je krijgt advies en besluit om over een week wel weer verder te kijken...

Hoe je tot dat besluit bent gekomen begrijp ik niet zo goed :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 33 km verderop zit.. Is niet te doen , ze eten gras en hooi maar laten brok staan. Ik kan niks vanaf hier

In je beginpost benoem je dat je konijnen al een week geen biks meer eten, dus tijd zat gehad om ermee naar de dierenarts te gaan lijkt mij?! Ik wordt ook altijd naar van dit soort topics, er wordt advies gevraagd, vervolgens niks mee gedaan en over een week wordt verder gekeken. Erg jammer! Ik zelf zou geen moment twijfelen en hup naar de dierenarts!

Sterkte Sharon! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze verder goed drinken en keutelen en verder zich gewoon gedragen is er niks aan de hand lijkt me maar miss heb ik het ook mis mijn konijn laat af en toe ook wel eens brok staan de volgende dag eet ze het gewoon op en poept en zo alles goed maar idd 10 dagen is wel heel erg veel ja...en misschien komt het wel omdat jij paar dagen op vakantie bent

aangepast door ricksem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb de oorzaak getraceerd! , de oppas kneep paar keer in fles en ze dronken gretig. Dag later was eten op , toen dronken ze weer niet en aten niet. Toen ik thuiskwam even de tuit bestudeerd en die doet het niet , bak water neergezet en weggegaan. Kwam terug en water op en eten op , water bijgevuld en de volgende ochtend leeg en ze waren al aan het wachten. Voer vielen ze weer op aan en ze eten alles weer , voel me zo stom maar ze hebben het overleefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

biks is over het algemeen niet zo belangrijk het is meer bijvoeding voor je konijn hooi is vele malen belangerijker ! dat moeten ze ook onbeperkt te eten krijgen ! 1 van mijn konijnen eet alleen maar hooi en gras en af en toe wat brokjes verspreid hij over de dag. dus denk niet at het zn probleem is hoor

mee eens:):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .