Ga naar inhoud

4 maanden in de rui??


Flying

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Tijd niet hier geweest, af en toe een beetje meegelezen, maar zit nu toch wel met een vraag die ik jullie voor wil leggen..

Onze lieve (ex)ram Pluis van bijna 2 jaar is al sinds maart (ongeveer) aan het verharen.. Nou haart hij volgens mij altijd al wel redelijk snel, het viel ons tenminste op dat de periodes van niet-haren altijd vlug voorbij waren, maar nu houdt het echt continu aan.. :s Hij lijkt er geen last van te hebben, eet veel hooi (deed hij altijd al) en drinkt vrij veel, maar dat lijkt me normaal. Eerst dachten we dat het door het 'rare' weer kwam. Hij loopt altijd binnen, maar de verwarming staat nooit hoger dan 17 a 18 graden, dus de temp. schommelt hier redelijk als het buiten warmer resp. kouder wordt. We laten hem alleen buiten als het daar minstens net zo warm is als binnen.

We beginnen ons toch af te vragen of er meer aan de hand is. Ik heb een oppaskind, en haar konijn heeft laatst mijt gehad, maar die zat echt onder de kale plekken, krabde zichzelf continu etc. Het lijkt er niet op dat Pluis hetzelfde heeft, of is hij gewoon gezond genoeg om steeds nieuw haar te krijgen misschien?

Het punt is ook dat we binnenkort een vriendinnetje voor hem gaan uitzoeken, maar als er echt iets met hem is, moet dat natuurlijk eerst opgelost worden. Een konijnkundige arts zit hier niet bepaald in de buurt, dus voor ik iets ga ondernemen wilde ik hier maar eens een balletje opwerpen. Misschien hebben we gewoon pech met een eeuwig-verharend konijn? ;)

Oja, wat misschien nog goed is om te noemen is dat hij zich ab-so-luut niet wil laten borstelen. Hij is gek op aandacht, maar als je verder dan halverwege zijn rug aait, is hij foetsie. Achter zijn oren vind hij heerlijk. Oppakken wil hij ook echt niet, dus had er verder nooit aandacht aan gegeven, maar misschien heeft hij toch ergens last van? Hè. Nou ga ik me zorgen lopen maken.. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen/ gerust kunnen stellen!

Groetjes, Esther en Pluis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diva is ook al tijden aan het verharen. :) Zij zit ook binnen, en ik moet wel zeggen dat zij eerst nog een echte wintervacht had, (ze kwam van buiten) dus dat zal ook wel wat schelen. Deze wordt sinds feb/maart telkens iets dunner. Soms zie je er weken niks aan, en andere weken vliegen de plukken haar in het rond. Ik vermoed dat ze nu een beetje in de laatste fase zit, omdat het verharen bovenop haar rug begon, en zich langzaam verspreidde naar achteren. Haar achterhand ziet er nu dus een beetje wild uit, met al die uitstekende plukjes (En ze heeft een zwart achterlijfje, maar de haren die loslaten zijn wit/grijs.....dus tja.....charmant is anders...en dat terwijl ze zondag gaat daten...wat moeten die mannen wel niet van haar denken? :P )

Ze houdt ook niet van kammen/ borstelen, dus ik pluk er zelf ook hier en daar wat uit tijdens een aaisessie/biks-momentje. Ze lijkt zich verder helemaal prima te voelen, dus ik maak me er geen zorgen om hoor. Het is natuurlijk ook idioot raar weer, dan weer kouder, dan weer warm, dan nat, dan droog....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .