Ga naar inhoud

Andere kleur keutels


Noor88

Aanbevolen berichten

Ons konijntje had vandaag ineens veel lichtere keutels. Hij heeft niet heel anders gegeten, iets minder groen gister omdat we er savonds en vanochtend niet waren. Is dit een probleem?

Ik lees weleens wat over keutels die ze opeten. Ik heb dat bij mijn voige nijm wel gezien maar bij junior eigenlijk nog niet.. Hoe zie ik het verschil tussen die keutels en de andere en als hij gewoon gezond doet is het dan een probleem dat ik et nooit zie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze veel hooi eten zijn de keutels bruin. Als ze weinig hooi eten zijn ze donkerbruin tot bijna zwart. Aangezien ze minder groenvoer hebben gekregen zal hij meer hooi gegeten hebben waardoor de lichtere kleur. Dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken.

Blindedarmkeutels zien er trouwens helemaal anders uit dan gewone keutels, er is echt wel een duidelijk verschil. Dus gezien je het hebt over lichtere keutels neem ik aan dat het gewone zullen zijn ;).

Edit: hier een plaatje van de verschillende soorten keutels

konijnenkeutels.jpg

aangepast door Ruthie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .