Ga naar inhoud

plassen op de bank???!!!


loverabbit

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had nog een vraagje :)

Mijn dwergkonijntje van ongeveer 12 weken mag, als wij thuis zijn, door de woonkamer rennen. Ze komt tegenwoordig ook in de gang. De keuken vindt ze nog een beetje eng.

Eigenlijk is ze zo goed als zindelijk, zonder dat ik daar veel moeite voor hoefde te doen. Dat houdt in dat ze bijna alle poepjes en plasjes in haar hok doet.

Ons konijn is heel nieuwsgierig en soms springt ze dan ook op de bank om lekker bij ons te zitten. Het enige nadeel is dat ze 9 van de 10 keer op de bank plast als ze daarop zit. Ze plast dus nergens op de grond, maar als ze op de bank zit, terwijl ze makkelijk eraf kan springen, plast ze toch op de bank. Vanavond kwam ze zelfs op de bank, deed ze een plasje. snuffelde ze wat en ging ze weer weg. Dit is dus zeker niet de bedoeling! We hebben een leren bank.

Hoe komt dit?

En nog belangrijker: hoe stop ik dit?? HEt is heel vervelend om die bank steeds schoon te moeten houden!

Ik hoop dat jullie een idee hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk komt dit omdat de bank naar jullie ruikt. Door er op te plassen ruikt het ook naar haar. Waarschijnlijk probeert ze op deze manier te zeggen dat het ook haar bank is. Een stukje territorium drift dus.

Mijn voedster doet helaas precies hetzelfde maar dan op ons bed. Ze mag nou dus niet meer in onze slaapkamer komen omdat ik dan steeds opnieuw ons bed kan verschonen. Voorheen was het ook bij ons op schoot springen, plassen en vervolgens snel weer weg gaan. Nou daar word je ook niet vrolijk van. Ze doet het nou alleen nog op ons vloerkleed, waar wij ook niet blij mee zijn en daarnaast zo nu en dan op de grond als ze in de ren moet blijven. Hoe je dit af kan leren weet ik niet. Alles wat ik probeer lijkt tot nu toe namelijk niet te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het berichtje hierboven lees denk ik dat het wellicht helpt om een dekentje oid van het konijn op de bank te leggen waar ze op kan als ze op de bank zit? Dat heeft haar geur al....

Heb er geen verstand van.. maar lijkt me logisch misschien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .