Ga naar inhoud

Myxomathose gesignaleerd in de buurt van Borgerhout, België???


Marjoke

Aanbevolen berichten

Als ik van school fiets moet ik altijd langst een drukke baan die naast de autostrade gelegen is. Tussen die drukke baan en de nog drukkere autostrade is een grasveld met wat bomen en struiken op. Nu fietste ik daarnet van school langst die drukke weg, zag ik plots een konijntje grazen. (Ik zie daar wel vaker wilde konijnen dus kijk ik altijd goed rond) Nu zag ik daar dus weer een wild konijn, maar met opgezwollen oogjes en een bloedend neusje. Het deed wel alsof er niets aan de hand was en zat gewoon te eten. Wel had ik het gevoel dat het helemaal niet bang was van mij. Ik durfde erniet te dicht bij komen, heb geen zin om de ziekte mee naar huis te brengen.. Nu is mijn vraag, heb ik echt te maken met myxomathose, of kan dit ook gewoon op iets anders duiden? Als dit myx is, heb ik namelijk wel een groot probleem...

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over de singel rond Borgerhout, naast Antwerpen in België!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

myx kan je alleen overdragen door muggen of vlooien, niet via jezelf, maar het kan best goed zijn dat het myx was, was het vhs had het konijn niet meer gemoedelijk zitten eten.

OPvallend is dat je myx konijnen ondanks dat ze wild zijn gemakkelijk kunt benaderen aangezien ze je door de opgezwollen ogen niet of nauwelijks zien naderen en het dan puur van hun gehoor moeten hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff.. Dit is toch wel even schrikken.. Ik heb daar langst de kant van de weg ook nog nooit een dood konijn zien liggen.. Normaal als daar myx heerst moeten ze er toch ook dood van gaan.. Ach ik weet het niet..

Ik heb wel al naar mijn Da gebeld om te laten enten. Want mijn konijnen zijn nog niet geënt. Maar ik zou met het veilige vaccin (lyo..) willen enten omdat mijn Vent cronisch snot heeft en dus verzwakt is voor de rest van zijn leven. Nu zegt mijn dierenarts daar nog nooit van gehoord te hebben. Ik bellen naar andere dierenart, die hebben er ook nog niet van gehoord. Nu woon ik wel in België, dus misschien dat het hier minder bekend is? Ik ben wel even radeloos nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .