Ga naar inhoud

slechte voeding?


kelly01

Aanbevolen berichten

Hallo hier ben ik weeral :)

Ik heb eens goed dit forum gelezen, en nu lees ik dat een gemengde voeder niet goed is voor je konijn. Ik geef al heel nijntje zijn leven een gemengde voeder, is dit erg? Ik geef hem ook soms knaagsticks, wel uitsluitend met groenten, zijn deze dan wel oke? Voor de rest geef ik hem soms gedroogd fruit ( rozijntjes, appelchips,... heel soms) en zo van die gedroogde groenten knabbels. Hooi is altijd aanwezig! Wat geven jullie zoal aan je konijn?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer is niet per definitie slecht. Indien de ontleding van de samenstelling er goed uit ziet en je konijntje alle stukjes op eet lijkt er mij niet veel aan de hand. Wanneer dat niet het geval is, tja, dan kan je beter wat anders zoeken en zachtjes aan overstappen op voer van een betere samenstelling, liefst nog geperst in 1 brok (bix). Voer dat hier veel gegeven wordt is Sience Selective (SS) van het merk supreme en Supertrio van het merk Hope Farms (HFST). Ook beapar care +, fibafirst,.. Zijn goede voeders met een goede samenstelling.

Wat betreffende de knaagsticks en snoepjes.. Ik ben zelf eerder voorzichtig wanneer het op die dingen aan komt. Wanneer er staat dat er groenten in verwerkt zitten gaat dat vaak maar om een heel klein percentage. Bovendien hebben die dingen vaak ingredienten die ik liever niet terug zie in konijnenvoeding. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan melk en suiker in yughurtdrops, honing op van die sticks,.. Ik heb tot nu 1 soort sticks gevonden die ik "er mee door vind kunnen" en dat zijn er van vitakraft emotion probiotic. Ze hebben een witte verpakking, zitten per 2 verpakt en zijn op basis van kruiden. Suiker en graan vrij. Die sticks hebben ze hier nog maar 1 keer gekregen en het gaat nog even duren voordat ze deze nog eens krijgen. Het lijkt mij niet gezond indien ze dit soort extra's vaak consumeren. Ik betaal dan liever wat meer aan afwisseling in hun groenvoer-schema, en geef bijvoorbeeld heel regelmatig kruiden als tussendoortje. Dat eten ze even graag als een snoepje en is veel gezonder voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

appelchips en rozijnen kun je prima blijven geven

alleen zou ik overstappen op ander voer

dat heb ik ook gedaan en nu snoepen mijn konijntje af en toe van beaphar care+

maar dat krijgt ze alleen als snoepje

normaal krijgt ze hope farms super trio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .