Ga naar inhoud

Raar gedrag


Cynthiatjuh

Aanbevolen berichten

Mijn konijn snuitje is nu bijna 3 jaar en al die tijd al zindelijk op de wc.

Nu zitten ze sinds un maand samen in de keuken tot ze na buiten gaan en ging ook altijd goed.

Nu sinds un week gooit hij het hooi omver (zit in un mandje) en plast erover heen.

Er ligt ook un fleecekleed en daar plast hij ook regelmatig over heen terwijl de wc gewoon langs hem staat.

Hoe kan dit? Ik heb un laminaat vloer dus ben hier niet zo blij mee want alles loopt er tussen en onder de plinten.

En ben gewoon bang dat er iets mis is want soms springt hij wel op de wc en soms blijft hij gewoon zitten waar die zit en hup, daar gaat zun staartje weer omhoog :grrrrrr:

Kan er iets mis zijn met hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend! Ik heb niet echt een idee waarom hij het zou kunnen doen, maar misschien is het handig om hem weer uit de keuken te halen? Zat hij daarvoor in een hok? Dan zou je kunnen kijken of hij ook niet op het toilet plast als hij in het hok zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat gaat dus niet. Ik had ze eerst apart in de woonkamer maar toen konden ze niet samen en niet los als ik er niet bij was. Dus toen zijn ze naar de keuken verhuisd en heb toen allebei un hokken erbij gezet zodat ze toch van elkaar weg konden. Nu is dat andere hok weg omdat ze toch steeds samen in een hok liggen, maar ik kan ze nu dus niet verplaatsen want heb nergens anders plek voor ze. Als het goed is gaan ze dit weekend namelijk na buiten verhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Barney deed ook altijd alles op zijn toiletje.

Totdat Wilma erbij kwam. Ik dacht eerst dat Wilma het deed maar het was Barney, die overal neer plaste.

Hij/zij wil inderdaad zoals Ricksem al zei, het territorium afbakenen.

Ik maakte het iedere dag schoon. De plasje veegde ik op met een stukje stof en legde deze in de toiletjes.

De plasje gingen tot een paar dagen geleden in de toiletjes. Maar nu hebben ze wat nieuws namelijk: de hennepvezel eruit

Nu plassen ze wel op de hennepvezel maar helaas ligt dat nu overal :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

s'morgens kom ik bij mijn konijnen en dan geef ik een aaitje om de hoofd maar dan bonk hij met zijn neus mijn hand weg

wie weet waarom mijn konijn doet

Volgens mij wil hij dan meer geaaid worden en aandacht krijgen.

Hier is nog wat informatie:

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?68659-konijnen-kopstoot

Ik vind het alleen wel een beetje raar dat je je vraag in een topic over zindelijkheid zet, maar oke.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vertrouwde het niet dus heb et vandaag aan Marielle gevraagd van het knabbelhuis waar ik werk. Zij zei dat het een blaasontsteking kon zijn. Dus daar schrok ik van. Meteen thuis urine opgezogen met een spuitje en naar die dierenarts gebracht. En ben op tijd, het is een BEGINNENDE BLAASONTSTEKING :(

Ik ga dus beginnen met medicijnen. Hopelijk is hij er snel vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .