Ga naar inhoud

Kosten van inenting en castratie?


Truitje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een dwerghangoor :bunny2: (mannetje volgens de dierenwinkel).

Hij is nu dus ongeveer 9 weken.

Hij heeft nu ongeveer 2 weken lekker kunnen aarden en hij is superlief.

Mijn vraag is: Wat zijn de kosten ongeveer van de inentingen?

Wanneer mag een mannetje gecastereerd worden en wat

zijn ongeveer de kosten hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kost de enting tijdens de actieweek 19,50 voor myxomatose en VHS. Als je buiten de actieweken een enting wil, dan zijn ze veel duurder, omdat de entstof maar 2 uur houdbaar is na openen van het potje. Je moet dan dus het hele potje betalen.

Hier kost een castratie 55 euro. Hij kan gecastreerd worden als zijn ballen ingedaald zijn, ik weet niet precies vanaf hoe oud, ik gok vanaf ong. 6 maanden, maar dat kan jouw dierenarts je heel goed vertellen :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie is mogelijk vanaf 12 weken. In Zwitserland gebeurt het ook al vroeger. In tegenstelling tot wat gezegd wordt, dat het konijn helemaal moet uitgegroeid zijn voor hij gecastreerd wordt wegens nefaste invloed op botontwikkeling, heeft onderzoek uitgewezen dat vroege castratie (8 à 12 weken) helemaal geen negatieve gevolgen heeft.

De prijzen van inentingen kunnen erg verschillen. Vorige keer (in april) heb ik voor 3 konijnen voor myx en VHS in totaal 66 euro betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet eens meer hoe veel ik moet betalen over 3 weken, maar ik heb het er voor over.

Kijk, wat bij mij om gaat: liever meer betalen bij een goede arts dan goedkoper bij een slechte arts, nou ja niet slecht maar minder ervaring.

Maar het hangt natuurlijk ook van je portomonee af, wat kan je kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

kosten voor inenting was hier bij elkaar 27 euro voor 1 konijn (vhs en Myx)+ consult

castratie niet naar gevraagt chico gaat in de 2de week van november heb ik alle tijd wegens vakantie dus kan ik hem lekker verzorgen en dan is chico ook een half jaar want dat wilde mijn da wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhhhhhh sommige betalen zich echt scheel aan inentingskosten !

Belachelijke bedragen zeg !!!!

Castratie ram: 30,=

Voedster: 70,=

Inenting op woensdagmiddag:

1-2 (of ook de 3de) konijn: 10,=

(3de ?) - 4e konijn: 7,50

5e en 6e konijn; 5,=

In welke categorie het 3de konijn valt ben ik niet zeker van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik merk wel dat het dus zo'n beetje overal verschillend is.

Ik zal dus gewoon de dierenarts even moeten bellen hier in Lelystad.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

hey hallo,

je zou eens contact kunnen zoeken met Lia, die hier ook regelatig op de site komt. zij gaat geloof ik ook in lelystad en in dronten met haar nijnen en kan je misschien wel wat meer vertellen!!

groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhhhhhh sommige betalen zich echt scheel aan inentingskosten !

Belachelijke bedragen zeg !!!!

Ow daar heb je helemaal gelijk in! Ik betaal 19,50 per konijn, momenteel heb ik er 4, dus ik was 78 euro kwijt :blink:! Nou moet het toch gebeuren, daar niet van, maar als ik lees dat het in andere delen van het land onder de 10 euro kan... dan ben ik daar wel een beetje ziek van ja :((

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd de duurste

wel een leuke stad jah, ben er geboren en zal er wel blijven denk ik ik ben dol op t zuiden(waar woon jij dan??)

en shoppen kan je heel goed in Eindhoven

een hele nieuwe binnenstad en het wordt nog beter

misschien een keer een BB meating in Eindhoven hahahahaha

maar goed qua DA's zijn ze erg duur

we hebben wel een hele goede Konijen DA op de leenderweg (staat ook op de lijst)

die verzorgt ook de nijnen van opvang Franky die ook al zo'n goed werk doet..

ik ga voor de gewone standaard dingen bij mij zowat in de straat erg handig omdat ik alleen maar een fiets heb en voor de echte moeilijke gevallen naar Dktr Don

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan dus het hele potje betalen.

En dat hele potje kost 7 á 8 euro :bow:

Hier in Helmond heb ik zelf bij 2 dierenklinieken stage gelopen. Bij de ene kostte het enten 47.50 buiten het spreekuur (1 konijn, Myx + VHS) en 37.50 ín het spreekuur. Voor een tweede konijn kreeg je dan 6 - 7 euro korting.

Bij de andere kliniek koste het 19.95 (1 konijn, Myx + VHS) en 6 euro korting op een volgend konijn.

Voor entingen hoef je niet per definitie naar iemand te zoeken die wat van konijnen af weet, die entstof blijft hetzelfde en een prikje s.c. kan elke da zetten.

Voor castratie/ sterilisatie moet je wel even zoeken naar een konijnkundige da.

Castratie kost hier 62.50 geloof ik bij de eerste kliniek en 57.50 bij de tweede kliniek. Echter, kliniek 1 werkt met gasnarcose en kliniek 2 met injectienarcose. Mijn voorkeur gaat dan zwaar uit naar gasnarcose en daar betaal ik dan graag voor.

Sterilisatie was iets meer dan 100 euro bij beide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .