Ga naar inhoud

Vervoer voedsters


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wat vragen voor als ik mijn voedsters laat castreren:

- Ik wil ze vervoeren in een bench. Moet ik hiervoor een hoes kopen/maken, voor de eventuele rust? Of is dit niet nodig?

- Ik wil ze na/voor de operatie gelijk laten enten, maar ik wil dan ook gelijk mijn ram meenemen. Kan dit kwaad voor ze? Het is een heel hecht groepje die elkaar niet lastig vallen

- Wat is een beter idee: binnen in de bench, dus op zolder (weet niet of dit mag) of het buitenhok goed schoonmaken, fleecedekentjes/handdoeken neerleggen en het hok afsluiten? En kan mijn ram hier dan bij?

- Wat kan ik ze het beste geven als ze niets willen eten? Ik zorg dat ik zowiezo wat lekkers (groenvoer) voor ze in huis heb.

- Hoe zorg ik dat ze zich het snelst beter voelen?

Dankjulliewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Voor het vervoer zou je eventueel ook gewoon een dekentje over de bench kunnen leggen. Het hangt er vanaf hoe stressvol je konijn is in een auto.

- Na de operatie enten lijkt me toch niet zo'n goed idee? Een konijn is toch best gezond en op kracht voor je gaat enten!

- Ik weet niet hoe dit bij jou is maar een zolder kan net té warm zijn en buiten kan het 's nachts mss wat te koud zijn.. Heb je geen garage ofzo? En als je ram lief en rustig is voor ze dan kan dit de voedster(s) alleen maar goed doen! :)

- Peterselie is altijd goed! Dit hebben ze altijd graag en het werkt darmstimulerend! Voor de rest goed pijnstillers geven en dan komt het zeker goed!

Heel veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Voor het vervoer zou je eventueel ook gewoon een dekentje over de bench kunnen leggen. Het hangt er vanaf hoe stressvol je konijn is in een auto.

- Na de operatie enten lijkt me toch niet zo'n goed idee? Een konijn is toch best gezond en op kracht voor je gaat enten!

- Ik weet niet hoe dit bij jou is maar een zolder kan net té warm zijn en buiten kan het 's nachts mss wat te koud zijn.. Heb je geen garage ofzo? En als je ram lief en rustig is voor ze dan kan dit de voedster(s) alleen maar goed doen! :)

- Peterselie is altijd goed! Dit hebben ze altijd graag en het werkt darmstimulerend! Voor de rest goed pijnstillers geven en dan komt het zeker goed!

Heel veel succes ermee!

Dankjewel! Het enten ga ik de maand erna doen, of bij de nacontrole als ze dan goed op krachten zijn gekomen. Op zolder is het inderdaad wel warm. Ik heb alleen geen garage, ja een berging maar daar komen de honden ook, en dat levert alleen stress op.

Het hok is, als de zon schijnt, wel lekker warm. Ik denk dat ik dat ga doen.

Ik krijg pijnstilling mee, en die ga ik zeker heel goed geven.

Moet dat gedroogde peterselie zijn of verse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je konijn normaal buiten?

Op dit moment is het niet echt koud buiten als hij uit de wind zit met eventueel een warm dekentje(handdoek) erbij zou ik hem gewoon buiten zetten. Tenminste als ze niet op zand of zo zit. Misschien eerst alleen in het hok. Heb ik wel gedaan hok met kranten en handdoeken als ondergrond. Bak met hooi en lekker groenvoer wat ze graag lust. Ik heb toen inderdaad ook kruiden gehaald en die gegeven. Maar mijn konijnen zijn gewend aan kruiden. Basilicum vinden ze ook heerlijk hier.

Je kan in de reisbench een handdoek leggen waar je haar mee toedekt en eventueel ook erover heen.

Inenten zou ik ook pas later doen hoor.

Ja dat is per konijn verschillend ik had twee dames tegelijk. Een leek het ziekst toen ik ze ophaalde maar dat ging al vrij snel beter.

De andere dame had toch wel ruim twee dagen nodig voordat ze wat meer ging eten en zich beter ging voelen.

Ik denk als je ze lekkere dingen aan bied, pijnstilling geeft en ze met rust laat het wel goed komt. Wel in de gaten houden natuurlijk.

Je kan gedroogde of verse peterselie geven. Verse vinden ze vaak lekkerder.

Heel veel succes ermee.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je konijn normaal buiten?

Op dit moment is het niet echt koud buiten als hij uit de wind zit met eventueel een warm dekentje(handdoek) erbij zou ik hem gewoon buiten zetten. Tenminste als ze niet op zand of zo zit. Misschien eerst alleen in het hok. Heb ik wel gedaan hok met kranten en handdoeken als ondergrond. Bak met hooi en lekker groenvoer wat ze graag lust. Ik heb toen inderdaad ook kruiden gehaald en die gegeven. Maar mijn konijnen zijn gewend aan kruiden. Basilicum vinden ze ook heerlijk hier.

Je kan in de reisbench een handdoek leggen waar je haar mee toedekt en eventueel ook erover heen.

Inenten zou ik ook pas later doen hoor.

Ja dat is per konijn verschillend ik had twee dames tegelijk. Een leek het ziekst toen ik ze ophaalde maar dat ging al vrij snel beter.

De andere dame had toch wel ruim twee dagen nodig voordat ze wat meer ging eten en zich beter ging voelen.

Ik denk als je ze lekkere dingen aan bied, pijnstilling geeft en ze met rust laat het wel goed komt. Wel in de gaten houden natuurlijk.

Je kan gedroogde of verse peterselie geven. Verse vinden ze vaak lekkerder.

Heel veel succes ermee.

Knuffels Belleke

Oke, dankje.

Ja, ze zijn altijd buiten. Ze staan nu met dit weer eigenlijk midden in de zon. Het zal dus zeker niet koud zijn.

Ze staan op steen, maar ik denk dat ik ze in het hok hou. Ik zat te denken aan fleecedekens, maar geven die geen stukjes af? Als de honden er hierop hebben gelegen zitten er allemaal pluisjes aan de poten.

Kruiden zijn ze nog niet zo gewend, ik denk dat ik gewoon wat wilgentakken pak, vinden ze heerlijk, en het stilt pijn toch?

De bench is een gewone bench, de kleinste maat, ik heb ook een reisbench maar die is te klein.

Moet ik ook opletten met brood? Dit vinden ze ook geweldig en ik weet zeker dat ze dat wel aannemen.

Enne, één van mijn voedsters is ontzettend wild, dus heb je misschien nog tips om haar rustig te houden met bijv. medicatie geven? Als ik haar oppak word ze helemaal gek. Kan ik haar nu misschien al laten wennen aan oppakken/in handen zijn? Ik weet dat ze het niet leuk vinden, maar beter dat ze wat gewend zijn eraan dan dat ze straks heel veel stress hebben.

aangepast door neegewoonniet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .