Ga naar inhoud

Een bij/wesp in huis


happyflappy

Aanbevolen berichten

Goedemiddag dames,

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar ik zou er graag meer over willen weten. Tijdens het schoonmaken zat er dus blijkbaar een bij binnen in huis. 1 van de nijntjes ging er gewoon achteraan huppelen:bounce: en er zelfs voor een 1/4 seconde vrolijk aan snuffelen :eek:

Natuurlijk als overbezorgd baasje heb ik zsm de bij naar buiten gelaten.

Heeft iemand ooit meegemaakt dat een konijntje gestoken was door een bij/wesp. en wat is het eerste wat je moet/kan doen. (behalve zsm naar de DA) ?

Alvast vriendelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mensen die gestoken zijn leg ik er zo snel mogelijk een ijsklontje op, gewikkeld in wat servetten. Door de samentrekking van de bloedvaten in de gekoelde omgeving verspreid het gif zich minder snel.

Ik denk dat het erg afhankelijk zou zijn van de plaats of ik onmiddellijk naar de DA zou snellen. In het gezichtje of de keelregio, onmiddelijk. Op het kontje, in een pootje? Daar ben ik niet zo zeker van. Ik zou wel de dierenarts bellen voor advies, natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .