Ga naar inhoud

Kat met konijnen


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op BB heb gezeten.

Maar in ieder geval leuk om weer terug te zijn :D

Ik heb thuis vier konijnen en zij zitten nu allemaal buiten in een grote ren.

Deze ren is helemaal afgesloten met gaas e.d. (ook boven).

Nu gaan wij binnenkort een kat in huis nemen. Hoe zou je hier het beste mee om kunnen gaan?

Nu weet ik, uit eigen ervaring, dat de kat niet meteen mijn konijnen op eet. We hebben een kat gehad die er zelfs bang voor was!

Zelf heb ik van te voren informatie opgezocht over het samenwonen van katten en konijnen en daar kwamen hele positieve verhalen uit.

Het is ook niet dat ik wil dat ze per se de beste vriendjes moeten worden, maar dat ze gewoon puur aan elkaar wennen om in één omgeving te wonen. Hoe zou ik dat het beste aanpakken?

Mijn konijnen hebben van mij altijd alle ruimte gehad om aan elkaar te kunnen wennen en dat heeft het beste bij ons gewerkt. Zou ik hetzelfde met de kat moeten aanpakken?

Alvast hartelijk dank voor jullie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de konijnen een grote ren hebben zal de kat daar niet in komen neem ik aan? Hij zal er vast langslopen en eens snuffelen en dat kun je gewoon laten gebeuren. In veel gevallen gaat een kat prima met konijnen, weet niet of je een kitten krijgt of een volwassen kat? Bij een volwassen kat ligt het natuurlijk aan zijn karakter of het gaat maar ook dan vermoed ik dat dat wel goed zal zitten als je konijnen gewoon lekker in hun grote ren wonen.

Wie weet gaat er 1 een keer stampen als ze de kat zien omdat ze het niet kennen, maar daar kunnen ze aan wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons loopt de poes altijd mee meet ons naar en in de ren. De poes en het konijn snuffelen dan wat aan elkaar en het konijn loopt dan achter de poes. Ze doen niets aan elkaar, ik zou gewoon van in het begin de kat meenemen als je naar de konijnen gaat, zo kunnen ze onder toezicht wennen aan elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie tips. Het is een kater van 1 jaar en best speels. De konijnen zitten vast in de ren waar de kat niet kan komen. We hadden inderdaad al bedacht om als we erbij zijn de konijnen en de kat met elkaar kennis te laten maken.... fijn dat jullie zelf positieve ervaringen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 oudere katten en toen ik mijn eerste konijn in huis nam was ik wel een beetje bang hoe dat zou lopen. Ik heb het konijn in de keuken gezet en de katten erbij gelaten met mij er uiteraard bij. De ene kat snuffelde en was een beetje bang, de ander vond het wel gezellig erbij in het hok te gaan liggen. Ik heb hem bestraft als hij in het hok ging liggen, want dat was het veilige plekje van het konijn. Een week later lagen de eerste kat die bang was en het konijn samen in een doos! later kreeg het konijn last van haar hormonen en rende de hele tijd achter de katten aan. Ze heeft hierbij wel eens een tik gehad, maar mijn katten gebruiken hun nagels niet. Toen het andere konijn erbij kwam was deze wel een beetje bang voor de katten, pip ging er dan vaak tussenin zitten, inmiddels is noor niet meer bang. Ze zijn sinds 2 weken naar buiten verhuisd. De ren is niet dicht aan de bovenkant en de katten liggen vaak in de ren. Nu kwam ik vandaag thuis, kijk in het hok: heeft 1 van de katten zich naar boven gewurmd en ligt bovenin!

33m7n8m.jpg

aangepast door p3tries
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .