Ga naar inhoud

Wat voor hooi?


Satijntje

Aanbevolen berichten

Ik had kruidenhooi van Barn-i aangeschaft voor ons nieuwe konijntje omdat dit me lekker stofvrij leek en zag er goed uit.

Toen wij gisteren echter ons konijntje ophaalde vertelde de fokster ons dat je beter gewoon hooi kunt geven totdat het konijntje 6 maanden oud is.

En ook geen groenten, fruit, gras, gedroogd brood oid tot dat het konijntje 6 maanden oud is.

Alleen brok en gewoon hooi en verder niets.

Klopt dit? Of wat is jullie mening/ervaring hierover?

Zou hem zo graag eens afwisseling bieden maar dat wordt wel erg moeilijk zo:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruidenhooi kan geen kwaad hoor, dit vinden ze hier errug lekker! ik meng het in de ruifjes ook met gewoon hooi dat ze kunnen kiezen!

En jongere konijnen kunnen wel groente krijgen alleen zul je dit moeten opbouwen. Elke dag een klein stukje geven, kijken hoe de ontlasting is en zo langzaamaan opbouwen naar meer. Zolang het konijn geen plakkerige poep krijgt is het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah die link had ik nog niet ontdekt, thanx!

Staat veel nuttige informatie in. Zo wordt ook mijn vraag wat betreft hoeveelheid drinken al een beetje beantwoord.

Dan start ik voorzichtig met andijvie of witlof ter grote van een postzegel dus:wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen mij werd inderdaad ook gezegd dat ze alleen hooi en biks mogen de eerste maanden. Maar ik meng de kruidenhooi nu ook met gewoon hooi en dat eten ze veel beter en ze reageren er goed op. Ik ben stiekem ook begonnen met gras. Eerst 1 sprietje en langzaam opbouwen en ook dat verdragen ze heel goed al durf ik ze nog niet op het grasveld los te laten.

Ook groenvoer durf ik nog niet aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook nog een idee om de kruidenhooi gewoon wat te mengen met het gewone hooi. Ik vindt het gewone hooi (van de Boerenbond/welkoop) ook wat stoffig, het kruidenhooi is gewoon veel frisser en lekkerder heb ik het idee.

Vanmorgen naar supermarkt geweest en witlof, andijvie en klein stukje blad van bloemkool meegenomen. Vanmorgen stukje andijvie ter grote van een postzegel gegeven maar hij keek me aan van wat moet ik daarmee hahaha.

Even later had hij het toch op, ik zal nu wel zijn keuteltjes even goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .