Ga naar inhoud

Bodembedekking


laaura

Aanbevolen berichten

Hee!

Soms gebruik ik geen bodembedekking. Dit doe ik omdat hier word gezegd dat het niet nodig is bij binnenkonijnen, en het scheelt elke keer ook weer heel veel werk. Alleen toch vind ik dat wel een beetje zielig, omdat ze anders niet lekker kunnen graven etc. Nu had ik vorige week dus weer bodembedekking erin gedaan, namelijk hemperade met daarover heen stro. Dit heb ik gedaan omdat Bailey snel last heeft van natte keutels en omdat die aldoor plat gestampt worden en ik het dan weer los moet schrapen en het met een doekje schoon moet maken, dacht ik dat het beter was als ik er bodembedekking er in deed, omdat ik het er dan makkelijk eruit kan scheppen.

Alleen nu heb ik het idee dat als ik bodembedekking erin doe, dat dat Puk 'stimuleert' om schijnzwanger te worden, klopt dit? Ze is nu al weer een paar dagen alles aan het verzamelen, en echt bijna al het hemperade en stro ligt nu onder het plateautje. Heb het plateautje net even weggehaald en zelfs drie houten speeltjes liggen erin, ik was ze al kwijt :P

Maar nu zit ik dus even met het volgende: is het heel gemeen om geen bodembedekking te hebben? Of is het juist beter, zodat Puk geen nest kan maken, alhoewel ze dan gewoon de hele hooiruif leeg trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .