Ga naar inhoud

Ziek konijn


Moniek1507

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben vandaag opnieuw terug geweest met Puk naar de dierenarts. Ik heb Pip mijn andere konijn ook meegenomen omdat hij wondjes op zijn oor had. Hiervoor heb ik een zalf gekregen. Puk is uitgebreid nagekeken en de dierenarts vond het lijken op wat beginnende symptomen van myxomatose. Mijn konijnen zijn hier allebei voor ingeënt, maar dit is nog niet zo lang geleden. De dierenarts zei dat ze misschien hier nog iets van konden mee hebben gekregen, maar wel genoeg anti-stoffen hebben opgebouwd. Ik dacht zelf dat het konijn snot zou hebben. Nu heeft Puk bij de dierenarts, 3 injecties gekregen en zie ik het al wat vooruit gaan. Ik heb zelf oogdruppels gekregen en enrofloxoral drops en carprofen drops, ik moet deze 2x per dag 0,5 ml toedienen met een spuitje. Heeft iemand ervaring met deze geneesmiddelen. Ik ben vergeten te vragen of ik deze tegelijkertijd mag toedienen. Ik kan morgen voordat ik ga werken niet bellen met de dierenarts, omdat deze dan nog gesloten is en dan zou ik eigenlijk al 1x de medicijnen moeten toedienen.

Groetjes Moniek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus je vraag was of je deze tegelijkertijd mag toedienen. Je topic is al drie dagen oud (Mods? Hoe kan het dat hier niet op gereageerd wordt?) maar je mag naar mijn weten deze medicatie tegelijkertijd toedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat dat gewoon mag. Anders had de DA toch wel gezegd dat dat absoluut niet mag denk ik.

Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn konijntje kreeg zondag ineens vreselijk geïnfecteerde oogleden. Maandag meteen naar de DA geweest en zalf er voor gekregen. Ook dat kon een reactie op de myxomatose enting zijn.

Nu haar oogjes bijna genezen zijn is ze ook veel ondernemender. Ze lag al niet de hele dag stil maar ze is nu vrolijker naar mijn idee.

Maar nu begint ze dus te niezen. Ik de dierenarts weer gebeld. Die vraagt of ze een natte neus heeft. Nee ze heeft niet of nauwelijks een natte neus.

Daarbij leg ik uit dat ik net een paar keer haar bovenlijfje zag schokken voor ze nieste. Dat kon volgens de DA want dan zit er wat dwars ofzo.

Ik moet het in de gaten houden, t kan ook met die enting te maken hebben. Maar zolang ze geen vieze neusvloeiing heeft, levendig en vrolijk is en goed eet en drinkt hoef ik me volgens hen geen zorgen te maken. Gaat dr neus wel vloeien krijgt ze antibiotica.

Maar ik vraag me toch af. Klopt het dat konijnen soms even schokken? Het was maar even maar ik vond t toch een beetje vreemd. De DA staat op deze site aangeschreven als konijnkundig dus k zou verwachten dat ze t wel weten toch?

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho wacht ik bedenk me net iets. Ik bedenk me net ineens dat ik eergisteren kruidenhooi (brandnetel) heb gehaald. En sindsdien niest ze ook ongeveer. Iets daarna begon het. Ze niest ook als ze er niet pal naast ligt. Maar het viel me net op dat ze al een tijdje stil was. En ze stak haar kop in het bakje brandnetel hooi en toen nieste ze 2x achter elkaar. Heb nu al die hooi verwijdert en vervangen door gewoon hooi. Dus hopelijk worden de klachten nu minder. Het zal niet meteen over zijn want er dwarrelt nog wel wat door de ren. Maar misschien kan ze gewoon niet tegen dit hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .