Ga naar inhoud

verstoppingsproblemen?


gerard

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb weer een vraagje mbt het ruien van mijn konijn.

Eerder deze zomer was Bert nogal aan het ruien met gevolg dat hij 2 weken héél weinig at, hele lichte verstoppingsproblemen had maar dat was na 2 weken weer helemaal over. Intussen wel naar de DA geweest, heeft toen ook een antibioticum gehad en vervolgens weer kerngezond...

Toch vraag ik me af, omdat ie nu weer aan het ruien is, of jullie tips hebben voor mij. Zijn eetgedrag neemt nl weer wat af en werpt ook hele kleine keuteltjes... Verder borstel ik 'm regelmatig, gigantische hopen donzige vacht..

Ga vd week weer ff naar de DA, maar tips... iemand? Heel graag!!

groeten,

Gerard & Bert:bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep annanas sap toe voegen aan het drink water vers geperst .Omdat het in het pak sap de stoffen niet zitten die kunnen helpen.Je konijn goed kammen liefst elke dag.En groen bij voeren wat de eventueele vertopping zachter maakt.de annanas sap zorgt dat de eventueele haar bal in de maag uit elkaar valt.En via de keutels word afgevoerd.Voor een vertopping krijgt een konijn inderdaad kleinere keutels.Dat is al een teken en eet minder.Dus laat hem goed drinken.Zodat het opgelost word.En zorg dat ie blijft keutelen.als een konijn stopt met eten keuteld ie nog 3 dagen dan zijn de darmen leeg.En heb je de poppen aan het dansen.Een konijnen darm mag niet stil liggen dan gaan ze dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .