Ga naar inhoud

Nijnen doen behoeften op eetplaats


juttakeh

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn nijnen gaan niet op een wctje, maar doen hun behoeften wel steeds op dezelfde plaats. Dit is voor mij zeker geen probleem, maar ze doen het daar waar hun eten staat. Soms vul ik het drinken bij en 's avonds is het water alweer geel door hun urine. Is hier een reden voor?

Sinds vandaag heb ik de bakjes op een andere plaats gezet. Ik ben eens nieuwsgierig.

Het bakje voor de groentjes staat op een andere plaats, maar daar doen ze dit niet.

Groetjes,

Jutta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vanmorgen het voerbakje uit het hok haalde zag ik dat ze in het bakje hadden geplast. Er zat wel een centimeter urine in. :beurk:

Geen idee waarom ze zoiets doen. Ze hadden wel eerst alle biks opgegeten. Zo slim waren ze dan weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de hooiruif expres boven de wcbak gehangen omdat ze poepen en plassen tijdens het eten van het hooi. Ze keutelen nog wel veel buiten op de stoep, maar denk dat dat komt omdat ze andere konijnen ruiken.

Plassen doen ze netjes in de bak. En keutelen grotendeels ook! :)

Ik heb ook weleens dat ze in de etensbak plassen. Heb ook werkelijk waar geen idee waarom en hoe ze dit doen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze ook nog een fles hangen met water, dus ze vinden het zo erg niet om in de drinkbakjes te plassen als het nog niet leeg is. In het voederbakje doen ze dit niet... Een wc brengt hier niet echt op. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar ze gooien hem steeds weg :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een wc bak , gewoon een onderbak van een tralieskooi. Lekker groot en de rest van het hok heeft geen bodembedekking. Mijn konijnen waren op die kleine toiletjes ook niet zindelijk. Veel leuker om dat ding uit de hoek te gooien en dan in die hoek te gaan zitten plassen!

Dus nu heb ik een grote bak waar ze haast niet naast kunnen plassen. Tenminste als ze op tijd in de bak zitten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel logisch voor konijnen om de behoefte te doen waar je eet en drinkt. De slaapplek, het hol in de natuur, moet schoon blijven. Maar buiten het hol is eten, en dat kan dan mooi gecombineerd worden met poepen. Waar je niet eet hoef je ook niet te poepen, zo werkt het spijsverteringsstelsel van een konijn nu eenmaal. Door het eten schuift alles door en moeten ze ook poepen. Ze zijn dus wel goed zindelijk als ze poepen waar ze eten, want als het goed is is dat niet de plek waar ze slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien een drinkflesje is makkelijker dan weet je zeker dat het er niet in plast

en van hoever kan een konijn andere konijnen ruiken want sinds ze op me balkon loopt keutelt ze veel op het balkon ik dacht ja nieuw terein ff afbakenen maar een paar 100 meter verderop zitten een paar konijnen buiten in de tuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .