Ga naar inhoud

"Sneetjes" op de buik naast geslachtsdeel


Reza

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, beetje een hele rare vraag misschien... vond de formulering van het onderwerp lastig aangezien er pas topic over was...dus hoop duidelijk genoeg.

Net Guus weer eens een flinke grooming gegeven...naast zijn geslachtsdeel zitten aan beide kanten sneetje lijken het wel, meer inkepingen die wat vochtig lijken, dat vocht leek wel op wat er uit de anaalklieren van mijn hond kwam bij de dierenarts... Sorry wordt een smerig verhaal.... maar zijn dit inderdaad anaalklieren??? Er zat wat opgdroogd vuil, dat heb ik weggehaald, heel voorzichtig uiteraard maar toen zag ik dus die inkeping...schrok in eerste instantie maar zag er uit alsof het er hoorde...en anders toch even DA opzoeken...zou ze vandaag vaccineren maar door sterfgeval in de familie week verschoven....

Even los van dit verhaal.... wat een vieskezen zijn mijn Nijnen toch...^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik ook nooit helemaal begrepen. Mijn vorige konijn had toen het ouder werd moeite zichzelf schoon te maken dus ik hielp wel eens.. hij had dan soort van amandelvormige 'keutels' in die klieren zitten. Dat haalde ik er dan voorzichtig uit met een lauwwarm washandje.. rook altijd flink. Getsie inderdaad en ik dacht de eerste keer ook 'argh een wond', totdat ik op plaatjes zag dat het 'sneetjes' horen te zijn. Wat die ophopingen dan precies zijn, geen idee. Ik lees even mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn dat gewoon geurklieren, zoals andere dieren die inderdaad ook hebben. Het kan zijn dat er wat rommel in gaat zitten, wat behoorlijk kan stinken. Dat zijn denk ik de 'keutels' die jij bedoelt, asti :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een filmpje gezien op youtube dat uitlegde hoe je ze moet schoonmaken. Ik geloof dat het met een wattenstaafje en lauwwarm water was. Volgens mij zijn het idnerdaad de geurklieren die jij beschrijft.

Basje is anderhalf en daarbij heb ik het nog nooit gedaan, lijkt mij niet nodig zolang hij nergens last van ondervind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .