Ga naar inhoud

Buik kammen zonder al teveel stress?


Cubi

Aanbevolen berichten

Lilly vind alles nog steeds best wel spannend hier. Aaien mag rustig maar van oppakken raakt ze echt een beetje in paniek. Nu vond ik laatst een enorme schijf geklit haar onder haar buikje, gelukkig was hij al bijna uit zichzelf los gegaan en kon ik hem makkelijk los knippen, maar ik zou nu dus af en toe even willen controleren en evt willen kammen om dat soort problemen te voorkomen.

Maarja, hoe krijg je een konijn nu in de positie dat je een buikje kan kammen/onderzoeken zonder dat ze volledig in paniek raakt? Ik denk dat Cubi dat al niet eens leuk zou vinden en met hem kun je echt heel veel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I hef mn konijnen altijd met 2 poten omhoog zo schieten die van mij niet in paniek.

Ze vertrouwd me helaas nog niet genoeg om zoiets te doen, ik mag haar alleen op haar ruggetje en neusje aaien en verder mag ik haar niet aanraken ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze aan de voorpoten optilt en je laat ze staan, kunnen ze natuurlijk wel gaan spartelen! En dat is ook weer gevaarlijk.

Het is heel vervelend voor het beestje, maar ik heb hier ook een teddywidder gehad die ik op haar rug legde en dan zachtjes kamde. Ik zei dan ook heel de tijd dat het voor haar eigen bestwil was. Daarna ging ik gewoon regelmatig met mijn vingers door haar haartjes zodat het niet ging klitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik het uitleggen, ik zet ze ergens op en dan pak ik de voorpoten vast(ik it er meestal voor) dan staan die verticaal voor me met nog 2 poten op de grond en dan kam ik ze heel snel. Ik kan ze af e toe alleen nog een aaitje over hun bolletje en af en toe mag ik ze bij de oren aaien.

XxxJolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze aan de voorpoten optilt en je laat ze staan, kunnen ze natuurlijk wel gaan spartelen! En dat is ook weer gevaarlijk.

Het is heel vervelend voor het beestje, maar ik heb hier ook een teddywidder gehad die ik op haar rug legde en dan zachtjes kamde. Ik zei dan ook heel de tijd dat het voor haar eigen bestwil was. Daarna ging ik gewoon regelmatig met mijn vingers door haar haartjes zodat het niet ging klitten :)

Ooh wist ik niet, hebben ze nooit bij mij gedaan.

XxxJolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net even geprobeerd en ik denk dat het al een stuk beter gaat met het vertrouwen want ik mocht vanalles doen en ze bleef heel netjes stil zitten. Ze was nog niet echt relaxed maar dat komt hopelijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .