Ga naar inhoud

Goede voeding


iiNDRAx

Aanbevolen berichten

Ik heb dus twee konijntjes en ik had nou eigenlijk wel een vraagje over de voeding.

Ze zijn zo'n twee en een halve maand oud.

Wat voor voer is nou het beste om te geven?

Ik geef ze nu gemengd voer met biks en andere dingetjes daartussen, dit eten ze wel goed.

Ik geef ze ook dagelijks hooi en soms stukjes groenten en kleine stukjes fruit.

Is dit goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Gemengd voer is niet zo heel goed voor je konijnen. Meestal kiezen ze de lekkerste dingen eruit waar ze sneller dik van worden. Het beste is om gewoon een normale biks te geven zonder andere dingen erdoor. Twee goeie merken zijn Supreme Science Selective en Hope Farms Super Trio.

Hooi moet altijd aanwezig zijn, dit is het aller belangrijkste voor een konijn.

Hier op Bunnybunch is een lijst met groenten en fruit die je kan geven aan je konijnen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Let er wel op dat je rustig opbouwd met het geven van groenten dus eerst een klein stukje, en als de keuteltjes mooi blijven kun je opbouwen. Fruit is niet zo heel goed voor konijnen omdat hier ook veel suikers in zitten, maar af en toe mag je wel een klein stukje geven! Hoop dat ik hiermee je vragen heb beantwoord! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .