Ga naar inhoud

Met Anouk naar de dierenarts geweest


Lia

Aanbevolen berichten

Ik ben mij rot geschrokken.

Ik liet dekat naar buiten*tuin* en nam schijnbaar een stap naar achteren en toen ik mijn voet optilde (dit schat ik allemaal in he weet niet presies hoe het gebeurde)voelde ik iets weg trekken, ik weet niet beter dat anouk altijd aan mijn benen rommeld dus ik zei : pas je wel op meissie. Maar ik zag haar met haar voorpoot omhoog zitten en zag later pas dat er bloedspetters op de grond lag. En zag dus grote bloed druppels druppen onder haar pootje.

Je moet zo goed weten wat je moet doen, bellen, wond dekken enz enz enz. had schijnbaar zo vrselijk zitten trillen. Ze wou niet opgepakt worden, ik belde de da en ja hoor weer gezeik, hebben geen plaats , kan je morgen komen. Hallo het is spoed!!!!!!!!!!!! de hele nagel van mijn konijn ligt eraf.

Ze bleven maar doordrammen dat het miss een halve nagel was, ik werd boos(komt door de adrenaline die door je heen stroomt)ik zei hele nagels geen halve ik wil komen. Ja ok maar dan kost het wel meer de spoedconsult.

ok ok ok zei i, ik hang op en dan kijk ik hoe het eruit ziet.( niet in de zin van: ohjee het word duur, HELEMAAL NIET !!!)

Dus anouk gepakt, ze was erg slap ze liet alles toe.

Dus mijn vriendin ook tegelijk gebeld, ze vroeg in hoevere de nagel eraf was, wat zie je aan de poot. Ik keek en zag een puntje uitsteken. Dus dat was de ......(hoe heethet ook alweer ? ik ben even van slag nu !!! je mag niet te ver knippen want dan kom je in de .....) nou dat stak er alleen schijnbaar uit dus ze zei: voor de zekerheid kan je wel naar de da, voordat ik ja zei hing ik op en belde(gelukkig werd zij er niet boos op ze weet hoe ik ben, ik was mijn zelf niet) terwijl je rustig moet blijven voor je dier maar als ik bloed zie bij mijn dieren kan ik niet rustig blijven, ik kon om 18,15 komen. Moest nog voor de deur wachten :s:S:S:S:S:S

Eindelijk bij de da. Ze heeft er naar gekeken en ook gekeken of het pootje niet gebroken was en dat was het gelukig niet !! Ze zei: nou dit ziet er goed uit hoor, 99% kans dat het weer terug groeit en mocht er wel wat met de (.....weer dat woord) aan de hand wezen heb je kans dat de nagel niet meer terug groeit of een stompje.Maar dit gebeurd geregeld met konijnen en 99% groeit het weer mooi aan. Ze druppelde een soort spul erop(rood gelig)schijnbaar tegen ontsmetten. En ik moet 2x per dag de hele week haar pootje in de bio-tex en daarna goed afspoelen want als ze eraan Kik krijgt ze er diaree van.

Daar beginik morgen na 13uur pas aan want zij heeft nu iets op gedaan en morgen moet ik met mijn 1ste baan beginnen van 9 tot 13uur.

Ik kon trouwens ook morgen komen maar ik kan mijn 1ste baan niet afzeggen.

Dus koos ik voor meer geld betalen en dat maakt voor mij geen donder uit als ik mijn dieren maar kan helpen.

Voordat ik weg ging at ze lekker van een wortel en met thuis komst at ze niet, ze wou niet eten dus ik liep weg en begon ze rustig te eten en liet het weer liggen, at lekker veel hooi en daarna alle witlof en peertje op!!!! Dit doe ik altijd om te testen.

Nu ligt er ook handdoeken om het schoon te houden in de kooi. De nagel kon na een week alweer aangroeien. Nou heeft die arme meid helemal een trauma mocht je aan haar nagels komen, arme meid !! Ze gaf GEEEEN KIK toen ik op haar stond, helemaal niks. !!!

Wat voor advies kunnen jullie mij nog geven/???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je er goed aan doet,maar als je bang bent dat ze er een trauma aan heeft opgelopen, kan je haar misschien )weer leren om niet bang te zijn als je aan haar pootje zit.

maar bouw het rustig op.

Vertroetel haar zoals je altijd doet maar dan net ff extra.

Misschien kan je rescuedruppels geven wordt ze rustig van en er is nog iets wat je haar kan geven wat betreft trauma maar weet ff niet hoe het heet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en de anderen bbers zullen je ook tips geven.

Sterkte met je nijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze begint alweer de ouwe te worden, net gaf ik biks en ze kngaade alweer aan de kooi, krabbelde de bak met voer uit mijn handen en dus ook met de zere pootje, maar bij de da graafde ze ook met dat zere pootje.

Qua Anouk zelf word alweer de ouwe, alleen doet het een beetje pijn.

In het begin knipte ik hun nagels geregeld en dat was mijn hele grote fout geweest en heb dat afgeleerd. Maar schijnbaar is er onbewust toen iets gebeurd wat mij niet is opgevallen want uit het niets bij de volgende knipbeurt werd ze heel wild en bang ik wist echt niet wat er aan de hand was.

Maar ik heb van mijn fouten geleerd en ik probeer het ook op te bouwen alleen weet ik niet nog niet 100% hoe ik dt aan moet pakken. Dagelijkse leven is ze al geen schoot konijn(wat niet hoeft) ik mag har aaien ,oppakken wilt ze niet(hoeft ook niet, maar in sommige situatie is het wel handig)Ik neem het met de koop toe, maakt mij helemaal niet uit allen vind ik het zo jammer dat ze zo schrikkerig is. Ik geef har veel aandacht, aaien lief praten en als ik naar bed ga houd ik hun ff vast om te knuffelen en dat laat ze wel toe en ik geniet dan ook op dat moment. Maakt mij allemaal niet uit dat ze niet geknuffelt wilt worden en opgepakt worden , alleen de angst vind ik vervelend.

Maar vandaag: ze lijkt weer de goede kant op te gaan, mijn moeder is zo lief om later in de middag naar haar afspraak te gaan om de konijnen voor mij te doen en dus ook anouk in de gaten houd. En als ik thuis ben ben ik er voor haar. Zal allemaal niet zo nodig zijn maar elk mens en dier heeft wel contacten nodig van hun dierbaar als er iets is gebeurd. Dus vaak bij dr zijn en ff aaien en zo. KOmt allemaal wel goed ...hoop ik !

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsjeeee lia!!!

at een avontuur op de dinsdagavond!! schrik me ee hoedje!!! hoe s t nu met anouk??? eet ze wel weer als vanouds. mocht je nou toch nog het idee hebben dat ze er stress of een trauma aan heeft overgehouden of wil je die gevoelens voor haar verminderen kun je haar ook nog altijd star of bethlehem van bach bloesems geven. is geheel homeopatisch en als k me niet vergis kun je dat in haar drinkwater doen. dit helpt trauma's of enge gebeurtenissen vergeten! mocht je hier wat meer over willen weten, ik geloof michaela en marlieke hebben dit al eens gebruikt en kunnen je er vas meer over vertellen. ik weet niet of je er voor open staat en of je het wat vind maar probeer gewoon een beetje voor jou en anouk mee te denken.

sterkte en succes met het bio tex bad morgen!!!

ps. wat voor baan heb je gevonden?

groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat t weer beter met r :) Maar wat is er dan fout aan nagels knippen? Ik snap het niet helemaal, heb je per ongeluk een keer te ver geknipt? (Heeft Anouk zwarte nageltjes? Dat maakt het knippen een stuk moeilijker want dan zie je niet tot waar je kan knippen. Sammy heeft ook zwarte nagels en die zijn altijd iets aan de lange kant omdat ik ze niet te kort durf te knippen.) En wat heeft dat dan te maken met het ongelukje van vandaag? Sammy is hetzelfde als Anouk, ook zo'n schijterd, maar ik moet zeggen dat sinds ze een vriend heeft het een stuk minder is. Dus er is nog hoop voor je:) En verder gewoon veel geduld hebben met r denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat lia bedoelde dat ze vermoed dat ze ooit tidens het nagelknippen de nagels te ort heeft geknipt en in het nagelbed heeft gezeten. waardoor anouk de keren erna met knippen heel paniekerg is gaan doen waardoor lia niet meer durft. en als ik t goed begrijp is dat dus die betreffende nagel??? ja weet t ook niet zeker begreep t ook maar deels.

ik heb nog niet hoeven knippen maar ga dat ook niet zelf doen!! dat durf ik echt niet!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope jullie hebben het fout.

Geeft niet hoor ik weet zelf niet ens meer wat ik typte, ik ben de volgende dga pas weer tot rust gekomen. Ik heb best veel aan mijn hoofd en dan zie je je eigen beesje vol met bloed zitten.

Mij werd geleerd zodra je de nagels uit ziet steken (buiten hun plooitjes) dat je moet knippen, dus dat zag ik steeds bij anouk dus ik knipte haar nagels best vaak en dat mag dus niet; A omdat ze nog veelste jong was en nu nog denk ik. En B ze waren helemaal niet te lang als je iets ziet was dat geen probleem. Dus ik weet vanaf nu dat ik et niet meer doe en ga knippen als ik het zeker weet dat ze te lang zijn. Maar worden ze gelukkig niet, mar vind wel dat de nagels van anouk wel snel groeien terwijl ze vaak buiten mocht rennen.

Maar ik weet het zelf niet eens wat er was gebeurd, miss vond anouk het eng toen ik haar steeds op de rug legde om nagels te knippen, dus zodra ze op de rug ging werkte ze tegen en kreeg ik haar niet meer op de rug. Dus anders geprobeerd maar ze werd dus die ene keer zooo bang, heel zwar ademen, neus vleugels flink open, en werkte heel wild tegen. Maar kan zijn dat ik een watje ben en een dier beter in de hand moet hebben(als ik bv zie hoe een da en mijn vriendin een konijn goed kan vast houden) durf ik ng niet bij anouk. Maar wat ik dus bedoel: op het rugje liggen, denken weer dat ze geknipt word.

Nee nooit in haar leven geknipt.(thnks peacefull)ja die ene keer dat ze wild tegen werkte bloede het heeeel klein beetje. Sinds dien doe ik het niet meer !! Kan het wle nog steeds hoor, ik kan ze nu beter in bedwang houden dan eerst.

Maar het gat nu superrrrr met haar, ze is weer helemaal de ouwe:

- bijten aan de kooi

- aan de kooi krabbelen

- bakje eten uit mijn hand slaan

- op schoot springen en bijten en krabben aan je lichaam doet ze altijd)

- vannochtend rond rennen en springen, bleek dat ze weer op banken en stoelen sprong volgens mij moeder, lekker vreten!!!!!

ze wou graag naar boven rennen maar dat doe ik voor paar dagen niet, dat ze rustig in mijn kamer loopt en beneden op zeil rent prima maar niet renent naar boven(vloerbedekking) dan schuurt het weer zo aan de wond.Dus ff rustig aan doen.

Ik had haar ook in de bio gezet. (laken om haar heen gedaan ook voor haar ogen en dat hielp dus bij haar, ze bleef rustig. Ik hielt haar vast en haar pootje en mijn moeder stuurde de bakje met bio. Echt heel raar ik had een bakje met bio, 2 bakjes met schoonwater hihhiih./ Toen ze in de bio zAt daarna ff uitspoelen in de 2de bakje en bij de 3de bakje echt met de hand schoongemaakt, ook tussen har nagels en dat ging PRIMA! !!!!!!!!!!!! Ze ging haar zelf gelijk schoonmaken , was wel meer dan een uur bezig hahah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat lia bedoelde dat ze vermoed dat ze ooit tidens het nagelknippen de nagels te ort heeft geknipt en in het nagelbed heeft gezeten. waardoor anouk de keren erna met knippen heel paniekerg is gaan doen waardoor lia niet meer durft. en als ik t goed begrijp is dat dus die betreffende nagel??? ja weet t ook niet zeker begreep t ook maar deels.

ik heb nog niet hoeven knippen maar ga dat ook niet zelf doen!! dat durf ik echt niet!!!

Toen Sammy nog binnen zat moesten we behoorlijk vaak knippen (nu zit ze buiten met tegels in de ren) en als we daarvoor elke keer naar de DA hadden gemoeten... De DA heeft het ons 1x voor gedaan en daarna zijn we het zelf gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Sammy nog binnen zat moesten we behoorlijk vaak knippen (nu zit ze buiten met tegels in de ren) en als we daarvoor elke keer naar de DA hadden gemoeten... De DA heeft het ons 1x voor gedaan en daarna zijn we het zelf gaan doen.

knap!!! ik werk als verpleegkundge en spuit mensen verzorg vieze wonden en oe allerlei dingen die vast enger zijn dan nagels knippen maar toch durf ik het niet aan om het zelf bij de konijnen te doen!!! tis overigens ook nog niet nodig nu. ze zijn overdag buiten en 's avond komen ze naar binnen dus lopen wel de hee dag o de tegels.... maar als t t lang word. mijn schoonzusje werkt in een dier speciaal zaak en daar worden geregeld nagels geknipt dus mocht t nodig zijn dan heb ik wel iemand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles is weer goed michaela ;) dus hoef ik het niet te gebruiken, maar zou inderdaad handig het in huis te hebben,

Nagles knippen vind ik HELEMAAL niet eng als ze maar stil zitten. Tuurlijk vond ik het in het bgein ook eng hoor, maar ik zweet nog steeds als ik het zou moeten doen maar dat komt omdat ze onverwachts kunnen bespringen.

Bij mijn katten doe ik het zo en bij de kat van mijn broer ook en zeggen ze: uh nu al??? jeetje durf ik niet hoor.

Mijn katten krabben namelijk niet aan krappalen en zo, en aangezien de winter komt komen ze minder in de tuin.

ik durf best veel met dieren wat je zelf mag doen en niet naar de da hoeft te gaan, of ik krijg van de date horen: kijk ff goed mee en dan zie je hoe het moet en mag je voortaan thuis doen. Ze zijn ook zo dat hun de ene keer het doen en ander keer als ik weer kom ik het voor mag doen en hun staan erbij, zo leer je het ook.

Ik had vandaag nu ook in mijn uppie anouk geholpen met haar pootje, ze is erg rustig als ik een laken over haar hoofd doe, is wel beter zo.

Zo grappig maar voor haar zielig maar beter. Ze zit in een laken gewikkeld en zie je alleen haar pootje uitsteken en die doop je in een bakje water. Dan word het potje nog dunner dan dat het is hihih, en zit als een dode pier in een laken.Met andere woorden: je gaat je gang maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lia, kun je me (of eigenlijk Sam) dat ook leren, stilzitten om te knippen, hahaha. Dat zou het er in elk geval wel een stuk makkelijker op maken ja :)

hihihi sammy!!!

zelfde gedachte!! als ik zeker wist dat ze dat zoude doen dan zou ik t ook meteen durven!!! geen probleem maar ben toch erg bang dat die vlieger niet op zal gaan!!! hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijnen van zich zelf rustig bij je op schoot zitten e.d. zal het geen probleem geven, ze voelen er toch niks van. Mijn Sam is zonder nagels knippen al niet te hanteren, laat staan als het wel kniptijd is, hahaha. ADHD!!! Gelukkig slijten haar nagels nu goed door de tegels en zal het nu niet zo vaak meer nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pluisje wilt nog wel eens stil zitten maar niet te lang. Anouk is helemaal een ramp maar als het echt moet en lukt mij niet roep ik hulp bij.

Ik wou dat ze stil bleven zitten.

Ik liet gisteren Anouk nu ook loslopen naar boven. Ik vertelde jullie dat ik haar tot haar nagel stevig is gegroeid weer de trap op mag, maar ik wou het toch proberen. Ze was rustig en rendeniet super snel op en af. Maar lijkt dit wel zo slim of kan ik haar beter gewoon rusitg het weer op laten bouwen, want ik zit te denken dat als zij als een formule 1 om hoog en om laag gaat haar wondje niet geneest en de nagel geen kans krijgt om te groeien. Want door een vloerbedekking kunnen ze volgens mij ook sluiten, maar het gaat tch met een noodgang over de trap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over nagels gesproken; hier waren ze net erg ongeduldig, ze hadden hun voer nog niet. Moos was dus ontzettend boos aan het gaas aan het knagen en heel hard krabben. Bleef ie er met een nagel aan vast hangen, was geen leuk gezicht. Hij trok zich met een flinke ruk weer los, maar toch...lomperd!!!:((

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee presies als anouk los loopt dat rent ze soms zooooo hard naar boven en naar beneden.

Ze heeft soms de 5 min tik en die kan heftig zijn bij haar dat ik soms de deuren dicht doe en moet ze van mij ff tot rust komen, straks klappert ze verkeerd neer ofzo en daar zit ik niet op te wachten. Pluisje is heel rustig. Maar beneden ligt er zeil en daar kunnen ze ook lelijk op uit glijden vooral als de kat er achter aan gaat. Soms als anouk de tik heeft wilt rakker achter haar aan en dat wilt anouk niet, die is niet zo op katten(spelend)en dan schrikt ze ligt zij beneden, vaak krijgen de katten ook op hun donder ook al is het de fout bij de konijn maar de kat staat wel steviger op hun poten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .