Ga naar inhoud

Waarom doen ze dit?


Etznab

Aanbevolen berichten

@ Mods: Ik weet geen goede naam voor mijn topic misschien als jullie dat wel weten zouden jullie dat voor mij kunnen veranderen? Alvast bedankt,

Hoi Allemaal,

Iedereen hier kent mijn konijntjes denk ik nu wel een beetje.

Nu valt me al een tijdje iets op:

Als ik het balkon op kom komen ze beide aangerend van Jailbreaker (ex-ram) moet ik mijn hand naar beneden doen zodat hij hem kan wassen. Ik mag hem niet aaien dan gaat hij bijten of rent weg!

Lady wast mij nooit en op het moment dat zei op de grond gaat liggen moet ik haar aaien anders heb ik mevrouw echt beledigd.

Maar nu is mijn vraag waarom mag ik Jailbreaker niet aaien en wilt hij mij alleen maar wassen. Ik vindt het super lief maar ik zou het graag op een manier afectie terug willen geven want hij bedoelt het lief. Maar hij wilt niet ge aait worden. Ik beloon hem nu door heel lief tegen hem te praten. Doe ik dat goed?

Alvast bedankt

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien vindt hij het gewoon niet zo fijn om geaaid te worden, of vindt hij het eng. Ik denk wel dat hij uit jouw stem kan opmaken hoe je het bedoeld. Misschien kun je hem wat lekkers geven, dan weet hij ook wel dat hij het goed heeft gedaan. (weet niet zeker of dat bij konijnen ook zo werkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kun je wel belonen voor iets goed. (denk maar een mensen die hun konijn kunstjes leren)

En onthoudt dat niet alle konijnen van aaien houden, ik denk dat jouw konijn daar 1 van is! :)

Lief dat hij je likt, maar ik denk niet dat je konijn denkt: nu wil ik er ook iets voor terug...

Je kan idd proberen om wat lekkers uit je hand te geven, praten (wat je al doet) en er bij gaan zitten.

Misschien wordt hij dan iets tammer, maar dat hoeft niet. Want elk konijn is anders (gelukkig!!)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik hoef hem niet perse te aaien hoor ;) zo lang hij maar gelukkig is en Lady vindt het heerlijk om een aai over haar bolletje te krijgen. Het zijn hele tamme konijnen hoor. Door dat ze met de fles groot gebracht (denk ik, en ik ze toen heel veel oppakte) zijn vinden ze oppakken niet eens erg (ze vinden het niet leuk maar spartelen ook niet tegen) Ik zit heel vaak op het balkon dan zit ik met 1 hand Lady te aaien en de andere hand is Jailbreaker aan het wassen. Ze eten alles uit me hand, ze stelen het zelfs als ik het niet snel genoeg op de grond zet ;)

Maar dan weet ik gewoon dat hij niet van aaien houd, ook goed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .