Ga naar inhoud

ons meisje begint ineens te bijten


Nanette

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Vond dit forum via google.

Wij hebben twee konijnen: een mannetje Bundy van 2 jaar en een vrouwtje Bobby van ongeveer 7/8 maanden oud.

Bobby is tot vandaag toe ontzettend zachtaardig geweest, tot vanmorgen dus..... ineens nam ze een hap uit mijn dochters arm en net stond ik gewoon in de kamer, had Bundy even vast en toen beet ze in mijn sok, net niet in mijn vel gelukkig.

Ik las wel iets over de puberteit? Een week of 3 geleden vertoonde ze gedrag van schijnzwangerschap.

Iemand hier een idee wat we kunnen doen? Of gaat dit gewoon weer over? Mijn dochter durft nu niet zo goed meer bij Bobby in de buurt te komen. Ik zou het zo jammer vinden als ze dit gedrag blijft vertonen.

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad de puberteit zijn, konijntjes kunnen ook best opstandig zijn ;)

Ze laten het dan ook weten als ze iets niet fijn vinden, ik weet niet of ze het doet wanneer je haar optilt? Optillen vinden konijnen nl niet zo prettig, wanneer ze dan krabben of bijten proberen ze duidelijk te maken dat ze liever op de grond staan. Aaien kunnen de meeste konijnen wel erg waarderen!

Ik probeer maar mee te denken, maak nog niet helemaal uit je verhaal op wanneer ze het precies doet of dat het 'zomaar' is. Als het vanmorgen begonnen is kun je nog even aankijken natuurlijk.

Als ze echt last heeft/krijgt van haar hormonen en dit vaak terug komt kun je overwegen om haar te laten castreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik stond gewoon in de kamer en ineens stond ze achter mij en

hap in mijn enkel! We pakken haar weinig op omdat ze dat niet fijn vind, ze komt zelf wel bij

ons als ze aandacht wil haha, ze mag inderdaad wel heel graag geaaid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het even aankijken en opletten of ze het doet op een bepaald moment ofzo, misschien dat je het ergens aan kan linken. Het kan ook zijn omdat ze misschien aandacht wil of gewoon aan het puberen is, jammer dat ze het ons niet kunnen vertellen he ;)

Je kan het even afwachten en kijken of het aanhoudt of misschien wel weer gewoon stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .