Ga naar inhoud

Aan welke soorten hout mogen de konijnen knagen? Zie foto.


Gekkie

Aanbevolen berichten

Hoi BB-ers!

Ik heb een "snackrol" besteld, die wil ik gaan gebruiken om Peentje wat actiever te maken en haar 'gewone' eten erin te doen. Kan ze lekker rollen met dat ding en vallen de brokjes eruit.

Alleen vraag ik me nu ineens af, aan welke houtsoorten mogen konijnen knagen? Want ik weet zeker dat Peentje ook een hap uit die rol gaat nemen...

Ik heb aan het hout geroken en het ruikt een beetje zoetig. Je kunt de geur vergelijken met hout waar van dat "sap" uitkomt, dat plakkerige spul. Zo ruikt het een beetje.

Heb op de verpakking gekeken, maar er staat niet op welke houtsoort het is, wél dat het speciaal voor knaagdieren gemaakt is.

Hier een foto, dan kunnen jullie het beter beoordelen :$

Alvast bedankt!

20130515_142259_zps1571ee63.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat ze dat mogen binnenkrijgen. Ik denk wel dat mensen rekening houden met konijnen die daar van houden (zoals mijn konijn..)

Ja, dat lijkt mij ook... Maar ben benieuwd of er mensen zijn die er echt meer van weten, over houtsoorten enzo.

Maak me vooral een beetje druk over dat "sap", ook wel "hars" genaamd, zo ruikt de snackrol een beetje namelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee maar denk dat het wel mag. die van mij knagen ook overal aan. ze hebben een huisje en daarvan zijn hele stukken weg. Ik heb nooit het idee gehad dat ze er ziek van werden

Ja die van mij knagen ook overal aan :-p maar omdat ik echt die "hars"-lucht aan het hout rook.. Twijfelde ik heel erg.

BB verkoopt het ook in de webshop, dus dan zal het echt wel OK zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even voor je opgezocht. Volgens het boek 'High Five met je konijn' mogen ze berk, beuk, zwarte els, es, hazelaar, linde, olijf, zwarte populier en wilg hebben. Per houtsoort verschilt het of ze slechts de bast eten of ook bijvoorbeeld de bladeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even voor je opgezocht. Volgens het boek 'High Five met je konijn' mogen ze berk, beuk, zwarte els, es, hazelaar, linde, olijf, zwarte populier en wilg hebben. Per houtsoort verschilt het of ze slechts de bast eten of ook bijvoorbeeld de bladeren.

Denk dat ik dat boek maar een smoet bestellen... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .