Ga naar inhoud

nieuw konijn wil geen biks..


Kelleke01

Aanbevolen berichten

Ik heb nu sinds 2 weken een nieuwe ram bij mijn voedster... ben hem gaan halen in het knabbelthuisje.

Hij was gedumpt in het bos, heeft daar maanden zo geleefd en ze hebben hem uiteindelijk met een grote rugwonde kunnen vangen.

Nu zit hij bij mijn voedster, is nog wat schuw... als ik groenvoer breng zal hij pas komen als ik wat verder stil zit te kijken, nog wat gereserveerd.. Hooi eet hij ook wel maar biks gaat hij eens aan ruiken en raakt het nooit aan.

Mjin voedster darentegen zou een moord begaan voor haar biks :yes:

Nu is het erg als ze dit niet willen eten? of kan hij perfect gezond zijn zonder de biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt hij dezelfde biks als bij het knabbelhuisje of voer jij iets anders? Heb je wel wat overgangsvoer meegekregen? Het kan er misschien aan liggen dat jij ander voer voert dan hij gewend is en het daarom niet hoeft?

Het is altijd goed je konijn te laten wennen aan nieuw voer door het eerst te mengen met het oude voer. Ik weet natuurlijk niet hoe het precies zit, maar misschien kan dat de oorzaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik Saartje net had (zelf gevangen, dumpertje) at ze ook geen biks. Ik ben er steeds van uit gegaan dat dat zou kunnen komen door 2 dingen. Allereerst dacht ik aan een verschil in voer. Ik stelde mij dan voor dat ze vroeger steeds gemengd voer kreeg en het nu plots moest stellen met SS. Die overstap leek mij dan groot en daarin zag ik een mogelijke oorzaak. Als 2de optie had ik het lichtjes verwilderd zijn door het buiten leven.

Dit zijn ook de opties die ik mij zo kan bedenken voor jou ram. Het zou natuurlijk ook de stress kunnen zijn van de verhuizing, of een tandprobleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voer voor de overgang meegekregen maar hij heeft de eerste dagen echt last van stress gehad en niets willen eten..

Toen zag ik hem hooi eten, gras en groeten ook geen probleem maar hij is zo bang he..

Hopelijk komt hij nog helemaal los

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het wild eten ze ook geen biks en daar overleven ze ook. ;)

Ik zou wel bang zijn dat er iets mis is met het gebit. Biks is immers hard en misschien lastiger te bijten. :s Als het gebit in orde is, zou ik me geen zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het wild eten ze ook geen biks en daar overleven ze ook. ;)

Ik zou wel bang zijn dat er iets mis is met het gebit. Biks is immers hard en misschien lastiger te bijten. :s Als het gebit in orde is, zou ik me geen zorgen maken.

Maar daar eten ze wel een nogal gebalanceerd dieet met heel veel verschillende planten wat de meeste konijnen eigenaren niet kunnen aanbieden. Dus ik zou me er niet goed bij voelen als m'n konijnen het niet zouden eten, ik zou echt bang zijn voor een vitamine/mineralen tekort. Dus ts misschien een bezoekje aan de DA voor de zekerheid? En kijken of hij wel andere dingen wilt eten. Enne is de ram dan wel gecastreerd of je voedster gecastreerd? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daar eten ze wel een nogal gebalanceerd dieet met heel veel verschillende planten wat de meeste konijnen eigenaren niet kunnen aanbieden. Dus ik zou me er niet goed bij voelen als m'n konijnen het niet zouden eten, ik zou echt bang zijn voor een vitamine/mineralen tekort. Dus ts misschien een bezoekje aan de DA voor de zekerheid? En kijken of hij wel andere dingen wilt eten. Enne is de ram dan wel gecastreerd of je voedster gecastreerd? :P

Dat is ook de enige reden dat ik biks geef. :P

Gelukkkig zie ik nu dat hij biks begint te eten, dus dat komt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .