Ga naar inhoud

Kasper Faunafood konijnenkorrel sport: geven of niet?


Leeuwtje1979

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een mengeling van biks.

Normaal de helft Science Selective en de helft HopeFarms Supertrio.

Nu heb ik een nieuwe zak Kasper faunafood gekregen,de versie met een anti-coccidiose middel.

Ik herken aan de korrels dat de opvang ook dit merk gaf,maar dan de versie zonder dat middel in.

Sommige mensen geven het (al dan niet vermengd met andere biks),anderen zijn heel fel tegenstander.

Kasper Faunafood heeft toch een goede reputatie,daarom kan ik me ergens niet voorstellen dat ze onnodige risico's willen nemen door er gevaarlijke middelen in te stoppen?

Graag wat meningen gevraagd :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel lang Kasper Faunafood Konijnenkorrel Sport gevoerd en de konijnen deden het er erg goed op.

Tot ik, via dit forum, te weten kwam dat er medicatie was toegevoegd.

Ik slik zelf ook niet preventief medicijnen en ben acuut gestopt.

Een ieder die 3 maal daags een paracetamol slikt om te voorkomen dat hij/zij hoofdpijn krijgt moet dit voer mijn inziens zeker geven.

Ik geen sindsdien Havens Kuni Hobby-Pro en dat bevalt prima. Overigens krijgen de konijnen vrijwel ongelimiteerd kruidenhooi en de biks als aanvulling.

Havens Kuni Hobby-Pro, omdat ze Kasper Faunagood konijnenkorrel hobby niet standaard in het assorti hadden en ik wel een baaltje wil kunnen halen zonder vooraf te bestellen.

Voor Kasper Faunafood en Havens gaven wij overigens ook SSS. Maar dat werd in korte tijd zo onredelijk duur dat we overgestapt zijn. Niet omdat we het niet over hadden voor de konijnen, maar omdat de prijs zo bizar steeg in zo'n korte tijd waren het krediet bij ons kwijt.

Overigens als de goedkopere korrel niet goed viel bij de konijnen waren we teruggegaan op SSS.

Ik denk wel eens dat SSS te veel waarde toegedeeld krijgt.

Mijn inziens papegaaien te veel mensen elkaar na waardoor SSS een bijna mythologische waarde toegekend heeft gekregen.

Het is de Apple onder de konijnenvoeders.

Mijn inziens is kwalitatief goed en vers hooi veel belangrijker dan willekeurig welke bikskorrel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef dit voer aan mijn franse hangoor en zij doet het er heel erg goed op.

Nu vind ik het niet heel gek dat ze dit spul erin hebben gedaan.. In paardenvoer zitten ook allerlei dingen speciaal voor artrose of welke andere aandoening,of ter voorkoming ervan.

Toch vind ik het niet geheel nodig om dit voer te blijven geven en ga dus,als de zak bijna op is, ander voer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .