Ga naar inhoud

Nu bij de dierenarts


Iris Q

Aanbevolen berichten

Hey,

mijn twee nijnen zijn nu bij de dierenarts en worden gesteriliseerd. Ze waren echt super bang en trilde helemaal. Snoetje was als eerste. Ze kroop helemaal tegen me aan en probeerde in mijn jas te kruipen. Het was vreemd toen ze sliep, had echt een brok in mijn keel. Je gaat met je konijntjes daarheen en komt zonder terug, dat geeft een heel raar gevoel. Ik hoop maar dat alles goed gaat. ze zouden bellen tussen 14.00 uur en 15.00 uur. De kruikjes liggen klaar om gevuld te worden. Ik heb alles lekker klaar liggen en het verblijfje is gevuld met handdoeken. Ontbreekt er nog iets.

Heb trouwens ook nog een paar vraagjes:

* Ik heb van de sticks van de action, die ik bijna nooit geef, mogen ze die nu wel hebben?

* Als ze de kruidenplantjes lekker zouden vinden mogen ze ze dan kaal eten of is er beperking?

* Hoelang mogen ze zoveel brokken als ze willen

xxx Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Spannend he Iris. Ik had dat net zo.

Straks inderdaad lekker warme kruikjes in hun reismandjes en in hun verblijven.

Die sticks ken ik niet.

Ik zou ze gewoon iedere keer wat kruiden geven, veel hooi en groenvoer als ze dat gewend zijn.

Ik had ze niet meteen een bak brokken neergezet dacht eerst maar eens groenvoer, hooi en kruiden. Pas toen ze dat gegeten hadden heb ik brokjes gegeven.

Ze kunnen best heel zielig zijn hoor. Maar het kan ook wel meevallen.

Dikke knuffels en sterkte Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend he Iris. Ik had dat net zo.

Straks inderdaad lekker warme kruikjes in hun reismandjes en in hun verblijven.

Die sticks ken ik niet.

Ik zou ze gewoon iedere keer wat kruiden geven, veel hooi en groenvoer als ze dat gewend zijn.

Ik had ze niet meteen een bak brokken neergezet dacht eerst maar eens groenvoer, hooi en kruiden. Pas toen ze dat gegeten hadden heb ik brokjes gegeven.

Ze kunnen best heel zielig zijn hoor. Maar het kan ook wel meevallen.

Dikke knuffels en sterkte Belleke

Dankjewel, ja ze zijn groenvoer gewend. Mijn moeder is gisteren boodschappen gaan doen en heeft goed ingeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

* Ik heb van de sticks van de action, die ik bijna nooit geef, mogen ze die nu wel hebben? - Dat mag wel hoor! Prima. Verdienen ze!

* Als ze de kruidenplantjes lekker zouden vinden mogen ze ze dan kaal eten of is er beperking? - Nou ik zou eerder kruidenplantjes bij de dierenwinkel kopen. Of gedroogde rodebiet drops van de euroland. En bij de hoogviet heb je ook Salad drops Of Honing Drops En Yogurt drops, Dat moet je ze geven.

* Hoelang mogen ze zoveel brokken als ze willen

Als oppakken moeilijk is. dan zo veel als ze willen, Als oppakken geen pijn doet bij je nijn is het niet erg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel

UPDATE: de dierenarts belde om 11.00 uur al dat ze klaar waren en dat we ze mochten halen. pijnstilling en antibiotica meegekregen waar ik morgen mee moet beginnen. heb ze lekker op een dikke handdoek gezet. ze proberen al te lopen wat redelijk goed lukt. Nu liggen ze helemaal tegen elkaar aan in een hoekje. eten en drinken willen ze nog niet. de wond zit er behoorlijk eng uit maar hopelijk geneest het goed. over 10 dagen moeten we terug voor controle. hoop dat ze snel gaan eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze inmiddels weer thuis zijn en dat alles goed is gegaan.

Nou maar hopen inderdaad dat ze snel weer uit zichzelf wat gaan eten.

1 van de eerste dingen die ze hier vaak na een ingreep of bij ziekte weer eten is verse peterselie of verse basilicum.

Daarna volgen vaak wat andere groentes zoals broccoli, witlof en andijvie. Ik geef ze gewoon wat ze willen hebben.

Is dat alleen maar verse kruiden, dan eten ze maar even alleen verse kruiden. Het belangrijkste is dat ze wat binnen krijgen.

Sterkte en succes de komende dagen! Hopelijk zijn ze snel weer helemaal de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoetje probeerde net wat te eten van de broccoli. ook loopt ze al goed en probeert ze in de handdoek te graven. flapje ligt plat en verroerd zich niet. maar dat is logisch want snoetje was de eerste die geholpen werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze al weer thuis zijn. Robijn wilde echt niks eten na zijn castratie, ik heb hem toen echt van alles gegeven wat ze normaal niet krijgen zoals die knaagstokken van de Action. Mijn DA zei dat het belangrijk was dat hij at, maar het niet uitmaakte wat het was.

Natuurlijk moet het niet giftig of gevaarlijk wezen, maar snoepjes etc mocht op dat moment wel! Veel beterschap voor je konijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel allemaal. echt veel gegeten hebben ze nog niet. net een paar super kleine hapjes. Als ze na het avondeten nog niet gekeuteld hebben moet ik dan nog even een wortelhapje bij de supermarkt gaan halen en ze die (dwang)voeren of hoeft dat nog niet. ze krijgen sowieso vanavond de eerste pijnstilling. hopelijk helpt dat ook wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de eerste pijnstilling gegeven. ging best goed. alleen is het handiger met 2 mensen. mijn moeder hield ze vast en ik stopte het in hun mondje. ze vonden het geloof ik wel lekker. ik had een beetje gemorst op het vest van mijn moeder en Flapje ging het eraf likken toen hij het op had. Ze hebben nu een beetje hooi op en een heel klein beetje kruiden geloof ik. de dierenwinkel is gesloten dus ik kan er helaas niet meer heen. Drinken doen ze wel heel goed. Beide(denk ik) hebben al een keer geplast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .