Ga naar inhoud

Trompetgeluid


kb1988

Aanbevolen berichten

Tijdens het eten en in gevallen als ik het konijn moet oppakken om te verplaatsen, laat het trompetgeluidjes horen. Ik weet niet precies wat het is. Heb het voor het eerst gehoord, na de aanval van de Husky hond vorig jaar, daarna kwam het geleidelijk steeds vaker opzetten. Ik heb al research gedaan en kon vinden dat het vooral voedsters zijn die het doen, maar ik heb dus een ram.

Dit is het geluidsbestand dat ik erbij vond, alleen is deze iets hoger als bij mijn konijn: http://www.augusti.be/mp3_corina/trompetgeluid%20konijn.mp3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Cubi doet dit ook, maar dan echt heel veel.

Ik heb de dierenarts gesproken die zei dat ze dit doen als ze iets vervelend vinden maar hij doet het ook als hij eten aanpakt, binkies maakt etc. Dus ik denk dat hij het gewoon leuk vind om geluidjes te maken?

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Oppakken lijkt me een vervelende situatie en misschien heeft je konijn voernijd als het tijdens het eten gebeurd? Of doet hij dit als hij ongestoord kan eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet dit 's ochtends bij zijn biks, maar ook als hij voor zit te graven en knagen in de wortels van planten. Ondertussen kwispelt zn staartje, dus ik geloof dat hij er wel van geniet. Als ik hem met rust laat trompettert hij, maar ook als ik hem voorzichtig aai.

Ik heb het konijn in september 2 jaar. Hij is ontzettend tam en loopt regelmatig achter me aan, zelfs voor het huis in de "wildernis".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .