Ga naar inhoud

Plukjes haar!


LiesbethBlacky

Aanbevolen berichten

Ons Rosalie is op 31 maart bevallen van haar nest.

Al een 2-tal weken ondertussen zijn ze verhuisd naar de leefruimte en is er niets meer van het originele nest overgebleven.

Maar ik blijf geregeld weer wol van ons Rosalie vinden. Het duikt overal maar op!

Wat zou dat kunnen betekenen?

Is ze misschien schijnzwanger tegelijk met dat nest?

Nog es zwanger is ze zeker niet! Die datum is ze voorbij (dus geen dubbele zwangerschap gehad) en er kan geen ram bij haar aan, onze Blacky is geholpen en die moet al letterlijk door de muren heen om bij haar te komen. Zwanger is dus uitgesloten.

Maar eveneens maakt ze geen nest natuurlijk en vertoont ze niet dat gedrag wat ze toonde vlak voor de bevalling.

Ik vind het alleen maar gek dat ik steeds weer wolhaar van haar terug vind. Overal duikt het op...

Niet met hele grote plukken, maar toch.

Of is ze misschien aan het ruien? Maar is het haar dan zo dun en zacht, net hetzelfde als het wolhaar van het nest?

Weet iemand wat dit is?

Of zijn de jongen aan het ruien ofzo en is het dons van hun vachtje dat ik terug vind?

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik hoop dat het dat is!

Zal ik haar nog es voorzichtig helpen dan en es borstelen als ze het goed verdraagt?

Zou ik dat zowiezo best doen (ze is korthaar hoor) als ze in de rui is of kan het bij haar wachten tot minder stressy tijden?

Ik weet niet hoe ze zou reageren momenteel als ik echt aan haar ga frullen. Af en toe aaien gaat nog wel, maar ze is wantrouwig nu ze 2x daags meds van me krijgt... Als het aan haar ligt, hoeft ze niet te dicht bij me te zijn gezien het risico op medicijnen in haar bekje :P (het zal niet smaken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .