Ga naar inhoud

Kan een ouder konijn nog zindelijk worden?


Jessica0502

Aanbevolen berichten

Ik heb twee konijntjes: Barney en Wilma.

Ze zitten nu ongeveer een week samen.

Barney (1) is opeens vergeten waar hij zijn keuteltjes moet doen. Zijn plasjes gaan nog wel in het toilet.

Wilma (1,5)komt uit de opvang en is gewend om te poepen en plassen waar ze maar wil.

Ik zou het heel fijn vinden als ze het beide in het toilet doen.

Maar kun je een ouder konijn nog zindelijk maken? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keutelen doen ze hier ook overal ;)

Dus of je dat aan kan leren weet ik niet.

Maar je kan het beste het hok schoonmaken en wat plas/mest van Barney en Wilma (leuke namen ;))

In een plasbak leggen. Zo leren ze opnieuw aan waar ze hun plasje moeten doen.

Wij hebben hier zo nu en dan ook nog welles dat eentje weer is verkeerd geplast heeft.

Gewoon even opruimen en wat mest in de bak leggen en het is meestal weer opgelost!

Succes er mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee konijntjes: Barney en Wilma.

Ze zitten nu ongeveer een week samen.

Barney (1) is opeens vergeten waar hij zijn keuteltjes moet doen. Zijn plasjes gaan nog wel in het toilet.

Wilma (1,5)komt uit de opvang en is gewend om te poepen en plassen waar ze maar wil.

Ik zou het heel fijn vinden als ze het beide in het toilet doen.

Maar kun je een ouder konijn nog zindelijk maken? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Af en toe kom ik eens even bij Barney en Wilma kijken.

Vandaag zag ik dat Barney overal neer plaste en niet Wilma (zoals ik eerder had geschreven)

Dus heb ik de hele kooi omgegooid. De plasbak neergezet waar het meeste plas lag.

Ik heb bovenop het huisje een plasbak geplakt en vandaag een kattenbak gehaald.

De voerbakjes heb ik nu hangen naast de toiletten en het hooi hangt ook boven het toilet. De plasjes veeg ik op met een stukje stof en gooi dit in het toilet.

Maar hoe kan het dat Barney opeens niet meer zindelijk is? Wil hij zijn territorium afzetten?

Of heeft bij een blaasontsteking? Barney's plasjes stinken ontzettend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe kom ik eens even bij Barney en Wilma kijken.

Vandaag zag ik dat Barney overal neer plaste en niet Wilma (zoals ik eerder had geschreven)

Dus heb ik de hele kooi omgegooid. De plasbak neergezet waar het meeste plas lag.

Ik heb bovenop het huisje een plasbak geplakt en vandaag een kattenbak gehaald.

De voerbakjes heb ik nu hangen naast de toiletten en het hooi hangt ook boven het toilet. De plasjes veeg ik op met een stukje stof en gooi dit in het toilet.

Maar hoe kan het dat Barney opeens niet meer zindelijk is? Wil hij zijn territorium afzetten?

Of heeft bij een blaasontsteking? Barney's plasjes stinken ontzettend.

Helemaal super dat je er mee aan de slag bent gegaan!

Geen idee hoe dat kan. Hebben we hier ook welles.

Maar als je iets niet vertrouwd kan je altijd even de dierenarts bellen ;)

Die weten er meestal wel raad mee of dat normaal is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .