Ga naar inhoud

Niet in lijst - ananaskers / goudbes


asti

Aanbevolen berichten

Op mijn balkon waar de nijnen wonen wil ik ook groente en kruiden kweken. Alles wat er nu staat is niet giftig voor nijnen zodat wanneer er onverhoopt een blaadje afvalt, het geen kwaad kan.

Nu ben ik ook een plantje aan het zaaien dat onder een flink aantal namen bekend staat, wat het zoeken niet makkelijker maakt. Ik kan er niet direct iets over vinden en vraag me af of het giftig voor ze zou zijn. Let wel: het gaat dus niet om bewuste voeding maar giftigheid in de zin van 'een per ongeluk blaadje dat er misschien af valt'.

Hier de wiki pagina er over:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudbes

Een moestuinpagina die het uitgebreider beschrijft:

http://www.moestuintips.nl/kleinfruit/eenjarig/ananaskers/ananaskers.php

En hier een plaatje van de vrucht van het plantje, zoals je het misschien wel kent als decoratie bij gerechten in restaurants:

800px-Physalis_peruviana.jpg

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dit in de winkel vinden als Physalis (hoop dat ik het goed schrijf, en erg lekker overigens!! Een van mijn favoriete fruitsoorten)

Weet niet of de konijnen dit mogen... Het is een beetje zurig

aangepast door Gekkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

*omhoog schop*

Iemand een idee? Mijn zaailingen zijn nu al een centimeter of zes, moet ze gaan verpotten maar weet dus niet of ik ze op mijn nijnenbalkon kan houden (beste plek voor ze ivm zon) of niet. Nogmaals, het gaat niet om 'voeren' maar om blaadjes die kunnen afwaaien enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten.... Het enige wat ik je kan aanraden is geen onnodig risico nemen, maar ik denk dat je zelf ook wel zo ver was, anders had je het topic niet geopend :he:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .