Ga naar inhoud

Vitamine


Disney

Aanbevolen berichten

Geven jullie iets van vitamine?

Mijn konijnen hebben dit wel nodig.

Sommige hebben sinds de winter een hele slechte vacht met korte plukken, alsof die met een schaar geknipt zijn, en het groeit ook niet meer aan. Op advies van DA hebben ze dus extra vitamine nodig, maar wat kan ik dan het beste geven?

Ze krijgen havens M5 voer. Sinds een paar dagen, ik ben net overgeschakeld. Schijnbaar was het vorige voer niet goed denk ik?

Ik heb destijds een flesje Opti-Vit gehaald maar deze was over datum dus nauwelijks gebruikt (dierenwinkel zei dat ik het wel kon gebruiken).

Nu wil ik een nieuw flesje maar weet niet waar ik het moet vinden.

Bestellen komt 10 euro verzendkosten erbij dus dat ga ik niet doen.

2116-Opti-Vit.jpg

Vitamine A 1.030.000 IE/kg

Vitamine D3 93.210 IE/kg

Vitamine E 2.520 mg/kg

Vitamine C 18.650 mg/kg

Vitamine K 1.400 mg/kg

Vitamine B1 1.865 mg/kg

Vitamine B2 1.400 mg/kg

Vitamine B6 1.300 mg/kg

Vitamine B12 4,7 mg/kg

Biotine 19 mg/kg

Foliumzuur 185 mg/kg

Choline 186.100 mg/kg

Nicotinamide 1.400 mg/kg

D-pantotheenzuur 930 mg/kg

L-carnitine 6.400 mg/kg

Technologische toevoegingsmiddelen

Conserveermiddel(en)

Samenstelling

Dextrose

Vloeibaar sorbitol

aangepast door Disney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen moet de vacht als ze perfect gezond zijn goed glanzen tenzij ze al wat ouder zijn?

Het kan ook zijn dat ze wat aan het verharen zijn en dan lijkt het wel of er plukken zijn aan de vacht en ziet de vacht er echt niet uit, bij sommige konijnen verloopt dat soms al wat moeilijker.

Met vitamines voor konijnen heb ik geen ervaring en als ze gewoon gezond zijn hebben ze dat in feite ook niet nodig want ze halen dat al uit hun groenten veronderstel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit vitaminen gebruikt. Mijn konijn krijgt gewoon wat kale biks, hooi en dagelijks een blaadje groentje of stukje fruit en een rozijntje of nootje hier of daar. Als ik zo jouw omschrijving lees, dan lijkt het wel alsof het beest in de rui is. Is het misschien verhuist van een koude naar een warme ruimte? Mijn binnenkonijn heeft de rui al gehad, maar misschien dat het ritme iets anders is als je altijd in de kou hebt gestaan. Kijk ook even of er geen schilfers aan de haren zitten. Als je de haren er zó uit kan trekken en er zitten witte schilfers aan die echt opvallen, dan is het misschien een parasietje. Had mijn konijn ook wel eens. Vlooien... En laatst mijt. Kreeg ie een kale plek op zijn hoofd. Binnen drie dagen zat het ding er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de winter hadden een paar konijnen urinebrand, het vacht rondom de voeten was weg met geirriteerd huid.

Sommige hadden ook haarverlies op de rug. Na een paar badjes en een maand is bij iedereen het haar weer aangegroeid.

Maar bij sommige zit het vacht op de rug nog slecht, met korte en lange plukjes.. het glanst ook niet.

Bij andere is het wel glanzend.

Nu ze havens krijgen moet er sowieso verschil te merken zijn.. het is topvoer.

Maar ik zou er wat extra bij willen geven voor een extra boost, vandaar dit topic.

Voor schilers was het rammetje behandeld met ivermectine. die zijn ook weg nu.

Ik zoek wel gewoon verder naar het flesje tot ik het vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het flesje dat jij toont, heb ik hier thuis, meegekregen van de DA om zowel mijn muisje als beide nijnen bij te geven.

Onze Piep (muis) drinkt zijn drinken nog op als er een drupje inzit (hij mag maar 1x per week 1 druppel in zijn drinkenbakje).

Ons Rosalie zou een 10 tot 15 druppels kuur, 1x / week moeten doen, maar mevrouw lust het niet!

Ik heb het geprobeerd op appel, maar nee, ook die laat ze liggen en daar is ze gek van!

Onze Blacky zal es een keertje drinken, maar ook zijn bakje kan ik gewoon weer leegkieperen en verversen met schoon water :s

Hier lust enkel de muis z'n drinken nog als er een drupje van inzit en de nijnen laten het voor wat het is.

Ik zou het bij ons Rosalie in de mond moeten druppen, maar dat gaat ons contact niet ten goede komen. Ze is haar bezoek aan de DA nog niet vergeten hoor!!! :O

Dus of het helpt, geen idee...Hier lusten ze het niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef jij het direct in de mond? Ik drupte het in het water en dat drinken ze gewoon..

Volgens mij is dat niet de bedoeling om het in de mond te geven.. mijne zouden dat ook niet willen.

aangepast door Disney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef jij het direct in de mond? Ik drupte het in het water en dat drinken ze gewoon..

Volgens mij is dat niet de bedoeling om het in de mond te geven.. mijne zouden dat ook niet willen.

Nee, ik zou het in de mond moeten druppen, omdat ze het dus niet in het water wil, niet op iets lekkers...Ze moet het gewoon NIET hebben..

Maar ik wil het niet in haar mond gaan druppen, beesje heeft al wat afgezien en ze vertrouwt me nu nog wel wat, maar als ik dat ga doen, is het toch naar de vaantjes en dat hoef ik niet en zij nog minder. Dus nee, ik ga het niet in 't bekje druppen ;)

Maar geen van beide lust het hoor en ook de babies blijven héél ver weg van het water als dit spul er in zit...zou het slecht ruiken fzo??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .