Ga naar inhoud

Koppeltje dominantie


Konijnhangoor

Aanbevolen berichten

Deze twee Franse hangoren zijn al twee jaar een lief koppeltje. Ze wonen sinds een half jaar bij mij, nadat ze bij een familielid niet meer terecht konden.

Wij hebben de zorg op ons genomen en het gaat super. Lief stel, speels, mooie buitenren. Nu het mooier weer wordt, worden de konijnen ook steeds actiever, ze hebben de lente in hun bol. Het vrouwtje gaat steeds rijden op het mannetje... Hierbij bijt ze in de vacht van het mannetje. Hierdoor vallen er plukken uit en heeft hij een kale plek op z'n rug van ongeveer 5cm bij 5cm. De huid is niet beschadigd.

Het mannetje is gecastreerd en vind het allemaal wel best, maar ik vind het best zielig. Is er iets dat ik hieraan kan doen of hebben jullie andere tips?

Groetjes konijnhangoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Konijnhangoor: De voedster ook castreren, dat is geen 100% garantie maar lijkt me best waarschijnlijk dat het dan opgelost is. Ben je ook gelijk van de kans op baarmoederkanker af.

@Jessica0502: Vreemd. En zitten ze al wel langer bij elkaar?

Edit: Oh nee, nu weet ik weer wie jij bent, jouw konijnen zitten sinds gisteren bij elkaar, haha!

ja dan is het juist heel normaal, is gewoon rangorde bepalen en moet je ze ook lekker laten doen. Gaat vanzelf over.

aangepast door Lonja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .