Ga naar inhoud

Ze zijn weer ingeënt/ wormen


Lia

Aanbevolen berichten

Nou vandaag zijn Pluisje en Anouk weer ingeent.

Ik heb gelijk aan de da gevraagt wanneer pluisje geholpen kon worden ivm de enting.

Hij zei" mag volgende week al hoor ;) wij doen geen eting en operatie tegelijk !!! Ivm de weerstand.

Maar hoe denken jullie? vanaf wanneer zou hij geholpen mogen worden??

Ik heb wel 1 voorwaarden: dat hij niet op een vrijdag word geholpen ivm complicatie's dat ik niet met de weekend zit .

En ik heb nog een vraagje

Vorige keer kregen ze dus 2x panacur(na 10 dagen herhaling) ze zijn mooi van de wormen af en morgen weer voor de zekerheid, mits ze niet ziek zijn van de enting. Maar wat blijk nou??? ze kregen van die stomme assistente een overdosis, wat kan er geberen als ze een overdossis krijgen??

Ik kreeg nu veel minder mee en ik legde dat zo uit en vertelde zij: dan hadden ze je een overdossis gegeven en dat mocht dus niet. Nee dat snap ik maar ben er wel een beetje te laat mee, want ik vroeg nog voor de zekerheid of het wel goed was en zei ze toen: ja hoor ik heb het gevraagt aan een konijnen exper. ja ja bull shit was dus niet zo, geen konijnenexper want kreeg gewoon dod leuk een overdossis. Stelletje klungels:(( ze keken vandaag elkaar aan van: hu hu ik zou niet weten hoe dit moet bla bla bla.

Ik had echt zoiets van: en hier verdienen jullie hier je geld mee??

Ik zal na het eten ff na zoeken hoeveel ze eerst kregen en nu gaan krijgen.

pfffff word een beetje moe van die assistentes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind gewoon dat dat ze slordig te werk zijn gegaan.

Ik wil toch heel graag weten wat ik mijn dieren geef.

Ik heb te snel vertrouwen in een arts maar mijn vriendin zei: dat moet je af leren, je eigen gevoel volgen en goed opletten. Wat voor panacur heb je meegekregen, is het 2.5 oplossing want dat scheelt ook in de ml die je moet geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik heb te snel vertrouwen in een arts maar mijn vriendin zei: dat moet je af leren, je eigen gevoel volgen en goed opletten. Wat voor panacur heb je meegekregen, is het 2.5 oplossing want dat scheelt ook in de ml die je moet geven"

denk toch dat je ergens wel een bepaald vertrouwen in je dierenarts zult moeten hebben hoor Lia! misschien dan idd niet in deze maar op zoek gaan naar een andere waar je je wel goed bij voelt!! lijkt mij absoluut net dat je zelf oet gaan "dokteren". kleine foutjes kunnen vor een diertje al fataal zijn!! zelf, zonder hier goed over geinformeerd te zijn en goed onderbouwd te weten wat je doet, te gaan schuiven en omreken met mg's en ml's lijkt mij ook geen goed plan!!

tis soms idd moeilijk maar ergens zul je dat vertrouwen moeten zoeken!!!

succes

kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zo bedoel ik het niet. Het gaat hier om assistentes.

De da kon het zelf niet doen omdat het een enitngs dag is en hebben ze geen tijd voor dit :s.

Neeee hoor ik ga zeker niet zelf dokteren, dat heb ik ook niet gezegt. Zeker niet, ik ga morgen terug.

Als ik iets niet vertrouw in een assistente wilt niet zeggen dat ik zelf ga kloten maar ik bedoel, ik ging vorige keer ervanuit dat het goed was en nu krijg ik weer wat anders, wie loopt hier te rommelen?? assistentes die het zelf dus fout doen en ligt het dus niet aan, door dit ga je twijfelen en ga je zelf controleren via iemand die er wel verstand van heb .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik snap wat je bedoeld!!! maar heb je deze fot dan ook bij je dierenarts gemeld?? hij is immers altijd de eindverantwoordelijke over wat er in zijn praktijk gebeurd!!! ik zou dit zeker niet zomaar voorbij laten gaan maar hier absoluut een melding van maken bij de DA zelf!! en dat ze met entingsdagen alleen daar tijd voor hebben is ook wel te begrijpen toch?? voor jou vervelend maar voor un begrijpelijk!!

succes met deze vervelende situatie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lia ik zie het probleem niet?

Aangezien dosering panakuur 0.5 ml tot 0.8 ml per kilo zou moeten zijn.

Je moet wel flink over doseren wil je konijn er problemen mee krijgen.Het voordeel is dat pancuur het lichaam gelijk verlaat.En niet verder in het konijn verder gaat.Of opgeslagen word.Je zult diere artsen nog vaker nodig hebben.Ze elke keer in het foute dag licht zetten naar jouw mening .Wat natuurijk kan vind ik niet zo nodig.

Ik ben ook wel eens boos op ze maar ik kan goed praten en we komen er altijd uit.Da en ik.Het gaat toch om de gezond heid van je dieren.Een serieuse zaak toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Je zult diere artsen nog vaker nodig hebben.Ze elke keer in het foute dag licht zetten naar jouw mening .Wat natuurijk kan vind ik niet zo nodig"

dat heb je mooie n duidelijk gezegd!! dit bedoelde ik dus te zeggen in mijn reactie maar jij hebt t mooier en duidelijker gezegd!! ik sluit me hier dan ook elemaal bij aan!! je zult egens dat stukje medisch gebeuren uit anden moeten geven en een bepaald vertrouwen moeten hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap jullie wel, maar jullie hebben het steeds over een da maar het was de assistente. HUn zitten vaak achter de balie met vraag tekens en niet veel weten.

maar goed ik ben er geweest en het is opgelost.

Maar wat ik hiermee alleen wil zeggen is dat er geen fouten moeten gemaakt worden, dit keer was het iets wat niet zo een probleem bleek te zijn maar als je het van mijn kant bekijkt is het toch logisch dat ik het extra na controleerd !??? Het gaat wel om mijn dieren.

Hoe vaak gebeurd het wel niet dat de assistentes fouten maken waardoor de da boos op word. En worden ze op hun matje geroepen.

Ik he helemaal niks tegen de da maar het was PUUR de assistentes !!!!

Ik heb het haar uitgelegt en zij zei: tuurlijk je hbe gelijk ze moeten beter op letten het zijn jouw dieren. Het is verder wel weer goed maar toch.!!!

En natuurlijk als ik boos ben ga ik erheen om erover te praten, is toch heel logisch?? hun zijn de enige waar ik heen wil in mijn woonplaats, liever naar dronten maar toch ik heb geen vervoer snap je? Dus ik ga er ook over praten als er iets mis is, Maar heelaas maken ze wel veel fouten hier in mijn woonplaats dat is wel zo hoor !!! Maar in mijn situatie moet het er beste van maken en goed opletten. Daarom heb ik ook gezegt dat pluisje NIET hier word geopereerd maar in dronten. Voor de kleineere dingen kom ik bij wel deze waar ik gisteren was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lia,

Ik weet precies wat je bedoelt, ik kwam je tegen gister met mijn blauwe reusje weet je nog?

Ik zeg dus tegen de ass "kom voor de myx prik" ff later loop nr binnen bij de da, zegt hij o ze hebben het weer verkeerd gedaan vraagt gelukkig aan mij waarvoor ik kwam.

Anders had ie gewoon een andere prik gehad :((.

Staat op mijn recuutje dus ook een hele andere prik als dat ie nu heeft gehad. De welbekende myx prik natuurlijk.

O trouwens Lia, ik heb een mooie oranje voedster besteld over een week of 5 kan ik haar halen super he.

Groetjes meis en ik weet precies hoe je je voelt :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey stoer, leuk voor jemeid. Heb je wel verdient het is nooit leuk als je zoveel konijnen verliest maar deze dan wel inenten;) het is zooo belangrijk meid !!

De assistente die bij de da stond zei: welke krijgen ze? de myx en ook de vhs??

Nee zei de da: alleen de myx. Dus dat heb ik ook goed verstaan, laat staan dat ik de andere krijg. Mijn buurvrouw kreeg wel de volgende enting en stempel maar ikke niet :s dat vodn ik dus ook minder, maar goed ik houd het bij en weet van mijnzelf dat ik in dec wer terug moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk vervelend dat zoiets gebeurt, maar assistentes zijn ook gewoon mensen, en kunnen dus óók fouten maken. Als dat heel af en toe voorkomt, is dat niet zo erg. Als het vaak gebeurt, ga je natuurlijk bedenken krijgen.

Ik snap wel dat jij er hene gaat om erover te praten, want het zijn wel je dieren, levende wezens, waar het nu om gaat. Die wil je niet kwijt raken doordat een assistente een fout maakt met het bepalen ergens van.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen en kun je er nu gerust op zijn:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikke wel en gelukkig hebben ze nog steeds GEEN wormen ben echt blij. Dan is pluisje helemaal klaar voor de operatie want hart en logen waren ook goed, goede ontlasting duuuus da in dronten :"Here I come with Pluisje !!!!!!!!!!!

Over 3 weken :(:(:(:( niemand kan met mij mee, ik ben afhankelijk met vervoer en de gene die mij zou helpen is 3 weken weg :(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja met de bus maar dat is absoluut niet te doen met een konijn. Het is al stressig voor ze en plus op de terug weg zit ik dan met een half versufde konijn in een bu en plus ik ben daar nooit geweest en moet ik uit zoeken waar het presies zit. En dat doe je liever niet met een konijn bij je.

Ik baal daar vreselijk van want beide buren werken de hele dag maar aan de andere kant denk ik: dan moeten pluisje en anouk maar ff wachten dan, maar NU is pluisje gezond en je weet niet wat hij over 3 weken weer iets heeft, nou ja niet weer in de zin van:" hij is altijd ziek, nee cht niet"!!

Natuurlijk moet ik niet zo gaan denken maar het is wel vervelend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .