Ga naar inhoud

Stewie ziek geweest, hoe nu in de gaten houden?


Suuzz

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Vanochtend helemaal in de stress geweest. Eigenlijk begon het vannacht al. Ik kon niet slapen, liep daarom even een rondje door het huis en zag dat de konijnen een bak om hadden gegooid. Dus ik het balkon snel even op om de bak weer recht te zetten. Normaal spurten ze allemaal op de deur af, maar Stewie bleef stil in zijn hok zitten. Ik heb hem een paar aaien gegeven en hij hupte naar beneden, dus ik slaakte een zucht van opluchting en ging weer een poging doen om te slapen.

Maar vanochtend bleef hij weer in het hok zitten toen ik met het eten kwam, terwijl hij altijd als een gek op de etensbak afrent. Alle alarmbellen gingen af, want mijn vriend en ik moeten allebei werken. Stewie ging vervolgens toch eten, maar niet zo veel als normaal. Al snel zat hij weer ergens in het hok. Ik moest meteen denken aan toen met Bodri..

Om toch wat te kunnen doen hebben we hem naar binnen gehaald, zodat ik in mijn pauze snel langs kon om te kijken of hij gegeten en gekeuteld had. Maar het zat me echt niet lekker. Ik ging met een knoop in mijn maag naar mijn werk en legde daar aan mijn directie uit waarom ik zo laat was. Zij zag meteen dat ik me zorgen maakte, zocht een collega om voor mijn klas te zetten en stuurde me naar huis. Ik mocht een auto van een collega lenen en heb een spoedafspraak bij de Da gemaakt.

Ik heb Stewie 's ochtends gebracht en zij zouden, zodra er tijd voor was, hem nakijken. Ik liet hem daar dus achter. Ik was nog geen half uur terug op mijn werk toen de da belde. Stewie had al ondertemperatuur, haakjes op zijn kiezen, zijn darmpjes lagen nogal stil en er was wat gasvorming. Hij gaf aan dat het goed was dat we hem zo snel naar binnen gehaald hebben en dat we er op tijd bij waren. Ik kon hem smiddags weer ophalen.

Wat een opluchting, met Bodri waren we namelijk te laat en dat wilde ik me echt niet nog eens laten overkomen.

Nu zit hij weer heerlijk bij zijn vriendinnetjes, redelijk de oude maar (door de stress?) nog wat rustig. Hij heeft al wat gegeten.

De da gaf aan dat ik zijn keutelen en eetgedrag in de gaten moest houden. Maar nu zit ik met 4 knijnen op het balkon. Dat eten lukt dus wel, maar die keutels?? De da gaf aan dat het niet slim was hem binnen te houden en apart is ook niet fijn, hij heeft zijn vertrouwde omgeving nodig na deze stressvolle dag.

Hebben jullie tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat met het zelfde probleem, alleen zat er bij gelukkig maar 1 ander konijntje bij. Kan me voorstellen dat het lastig is!

Maar meestal is het volgens mij zo dat als een konijn eet, het konijn ook poept. Wanneer je diarree ziet liggen of veel bdk, kan je verwachten dat die van Stewie zijn en weet je dus dat het niet goed is. (er vanuit gaande dat de rest gezond en blij is) Wanneer je geen abnormale poepjes ziet liggen, kan je er vanuit gaan dat Stewies poepjes goed zijn.

Als je hem uit de groep haalt of apart zet zal hij nog meer stress krijgen en zal het alleen maar slechter gaan. Dus wellicht de boel wat vaker schoonmaken en veel poepjes opvegen. Zo zie je snel of er abnormale poepjes bij zitten. De hoeveelheid kan je denk ik niet bijhouden, maarja. eten is poepen meestal toch ;)

Succes in ieder geval! Arme Stewie, een ziek konijntje vind ik altijd zo sneu! :(

aangepast door HumpieDotje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stewie huppelt ondertussen weer vrolijk rond, is weer helemaal de oude. Gelukkig maar!

:love:Ik kijk net naar buiten en zie Stewie een binkie maken! Die is volgens mij blij dat hij weer bij zijn vriendinnetjes op zijn balkon is!

Ik heb inderdaad het hele balkon zojuist lekker aangeveegd. De hokken hebben we net schoongemaakt, dus ik kan wel redelijk de poep in de gaten houden.

Bedankt voor de tips! Volgens mij is Stewie er weer aardig bovenop :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .