Ga naar inhoud

Iemand nog tips?


teddydwergx

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Ik heb Robijn nu al een tijdje allen hij blijft best schrikkerig + bang.

Helaas moet ik hem wel eens optillen en dan spartelt hij erg.

Maar ook als ik het voerbakje wil pakken of iets anders rent hij ook weg.

Bibi komt echt naar me toe, maar Robijn totaal niet.

Ikzelf vindt het niet erg dat het geen knuffel konijn is, maar over 2 weken zal ik een week weg zijn.

En als mn moeder hem dan niet in het hok krijgt na het schoonmaken, heb ik toch een probleem.

Hij is trouwens nog niet gecastreerd door prive redens. Iemand tips om het wat tammer te maken?

Trouwens, toen ik van de week hem aan het knippen was, kwam hij wel tegen me aanstaan..

Dus volgens mij is hij niet echt bang voor mij? Maar ik weet nu niet wat ik eraan kan doen, zodat hij wat tammer + rustiger word..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdekken ga ik ook doen, maar ben ook bang dat me zusje de ren perrongeluk laat open staan en dan bij Bibi terecht komt.

Ben juist zelf zo voorzichtig dat ze niet bij elkaar komen, wil gewoon echt geen nestje. Ik ga van de week ook al een paar dagen weg, dus Robijn zal helaas een paar dagen in ze hok moeten zitten. Durf het echt niet aan aangezien hij allen rustig blijf zitten en bij de rest van me familie niet. Soms is het best wel lastig als je de enige in huis bent die zo goed met de konijnen om kan gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robijn was gister zo lief en rustig. :love: Ik ging hem knippen, dus pakte hem heel voorzichtig op.

Eenmaal op tafel ging hij eerst overal aan zitten, en wou bijna een een plantje eten, en toen kwam die tegen me aanstaan en duwde ze kopje tegen me aan. :love: Nu maar hopen dat hij ook zo lief en rustig word bij me ouders en zusje. =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn nu een paar daagjes allen gebleven met me ouders + zusje.

Robijn was natuurlijk uit ze ren ontsnapt, en was foetsie, uiteindelijk zat hij onder me bed en nu zit hij weer veilig in ze ren.

Ze hadden de paneel ren niet goed dicht gemaakt.. Verder is gelukkig alles goed gegaan, allen durf ik ze nog niet een week achter te laten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom durf je ze niet alleen achter te laten? Als je ouders/zusje weten hoe ze ervoor moeten zorgen moet dat geen probleem zijn. Ik heb een paar jaar geleden Kelly uit de opvang gehaald en zij is vanaf begin af aan altijd heel erg schrikkerig geweest, gevonden op straat. Wat ik bij haar merk is dat ze veel meegaat in het gedrag van Nijn, haar grote liefde. Maar dat heeft tijd nodig... Het is pas sinds een jaar dat ze zo af en toe aangeraakt wilt worden, het prettig vind. Geef een konijn dus de tijd, forceer niets :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .