Ga naar inhoud

Bijten in kont ander konijn


sanne_c

Aanbevolen berichten

Vorig weekend heb ik Bobke en Yoko gekoppeld, drie dagen in neutrale ruimte en sinds dinsdag in hun konijnenkamer. Zie http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?66504-Koppeling-Bobke-amp-Yoko-na-castratie-voedster

Beetje raar, na 3 dagen gewoon gelukkig koppeltjesgedrag, begon Yoko deze ochtend plots terug in Bobke zijn kont te bijten. Die arme jongen schiet dan altijd schrikkerig weg, waarna ze hem achtervolgt en opnieuw in zijn poep wilt bijten, soms trekt ze plukken haar mee. Een keer deze ochtend heb ik ook gezien dat ze Bobke zijn hoofdje aan het wassen was en dan plots in zijn kont beet! Hij wist niet wat hem overkwam!

Op het forum en op de website heb ik gevonden dat een konijn dit doet als ze de baas wilt spelen, maar ook dat konijnen dit doen als het andere konijn te druk is ofzo.

Ik heb eigenlijk de indruk dat het misschien het laatste is, want toen ze nog in de neutrale ruimte zaten, begon Yoko vooral in Bob zijn poep te bijten als ik erbij was en Bobke enthousiast begon te doen. Deze ochtend ook begon Yoko het steeds te doen als Bobke naar mij kwam lopen of als hij dacht dat hij eten ging krijgen (dat denkt hij eigenlijk altijd als hij mij ziet passeren, zucht).

Wat denken jullie? Ervaringen met een konijn dat een ander konijn in het gat bijt? En gaat dit problemen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn nog druk bezig om aan elkaar te wennen....In de achterkant bijten, kan daar inderdaad een onderdeel van zijn....

Soms gevolgd door op elkaar rijden....

Het kan verder geen kwaad...waarschijnlijk zal dit spoedig verminderen...Zo te lezen vinden ze elkaar in ieder geval ook wel aardig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord!

Da's goed om te horen!

Voorlopig is het nog altijd hetzelfde: heel de dag naast elkaar slapen en zitten en elkaar wassen, maar in de vooravond en in de ochtend durft Yoko wel eens achter Bobke jagen om in zijn kont te bijten. Nog even afwachten dus :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .