Ga naar inhoud

Snel hulp gezocht!!Konijn doet raar


PUKenQUINTY

Aanbevolen berichten

Mijn konijn doet de laatste dagen heel raar (knorren etc.) Ik dacht dat dit gewoon bij de 'pubertijd' hoorde. Ik zag net bloed in de ren dus dacht ik dat ze ongesteld is, maar nu doet ze heel raar (staart heen en weer, de hele tijd rare geluiden maken, door het hok op en neer rennen) en ze probeert te niezen ofzo, of braakbewegingen iets heels raars ik weet niet wat het is, help??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze is wel rustig nu maar als ik dr probeer op te pakken gaat ze plat liggen en maakt ze piepende geluiden

Maar jullie moeten ook begrijpen dat ik niet zomaar naar de dierenarts kan, mijn moeder is aan het werk en het is laat en echt niet dat ik haar niet wil helpen maar we zitten wel een beetje met de kosten dan,

Ik hou veel van dr en begrijp me niet verkeerd, ik wil d'r ook echt niet kwijt

Ik ga denk ik eerst de dierenarts bellen om advies en dan kijk ik wat ik ga doen want ik ben er toch niet gerust op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt echt niet goed. Ik begrijp dat de dierenarts geld kost en dat niet altijd makkelijk is maar besef je wel dat als je niet naar de dierenarts gaat de kans vrij groot is dat je konijn de nacht niet haalt. Dat is niet eerlijk tegenover je konijn omdat ze misschien nog prima geholpen kan worden, maar het is ook niet eerlijk tegenover jezelf want dan ben jij je konijn kwijt omdat je een paar centen wilden uitsparen. Wachten tot morgen is een hele grote gok, en als ze het wel haalt heeft zij een vreselijke nacht met veel pijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, niet om het één of ander, maar ik vindt wel dat mensen hier een beetje dwingerig overkomen. Ik ben alleen thuis, ik weet geeneens hoe ik op de fiets met mijn konijn naar de dierenarts kan? Ik heb geeneens een reismand. Natuurlijk wil ik haar helpen, maar soms kloppen de omstandigheden gewoon niet. Ik ga mijn moeder bellen en kijken wat ik kan doen. Natuurlijk wil ik dat ze naar de dierenarts gaat en beter wordt maar hoe kan ik daar nu opeens alleen heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind dat jij een beetje ondankbaar doet. Je vraagt om hulp en mensen proberen jou te helpen door je advies te geven. Naar de dierenarts gaan is gewoon het beste advies op dit moment, we kunnen moeilijk gaan liegen en zeggen dat naar de dierenarts gaan helemaal niet nodig is alleen omdat jij het anders dwingend over vindt komen. Je moet toch de waarheid weten ook al is die niet leuk? Stel dat mensen zeggen "kijk het maar even aan" en je konijn is morgen overleden, dan ben je ook niet blij! Nu kan het misschien voorkomen worden.

Ik vind het in ieder geval heel goed dat je je moeder gaat bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wij zijn geen dierenartsen en kunnen niet via een forum medische informatie/advies geven als we niet weten wat het mankeert. Zelf gaan lopen dokteren kan heel gevaarlijk zijn.

En dan zeg je tegen je moeder hetzelfde: als zij wat mankeert is ze ook blij als er een dokter naar kijkt toch? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind dat jij een beetje ondankbaar doet. Je vraagt om hulp en mensen proberen jou te helpen door je advies te geven. Naar de dierenarts gaan is gewoon het beste advies op dit moment, we kunnen moeilijk gaan liegen en zeggen dat naar de dierenarts gaan helemaal niet nodig is alleen omdat jij het anders dwingend over vindt komen. Je moet toch de waarheid weten ook al is die niet leuk? Stel dat mensen zeggen "kijk het maar even aan" en je konijn is morgen overleden, dan ben je ook niet blij! Nu kan het misschien voorkomen worden.

Ik vind het in ieder geval heel goed dat je je moeder gaat bellen.

Dit heeft niks met ondankbaarheid te maken, maar soms kan je je ook gewoon indenken in een situatie van iemand anders i.p.v gelijk dingen te zeggen als ''je uitleg is onduidelijk'' en ''je doet ondankbaar''. Natuurlijk ben ik blij dat jullie mij advies geven maar als ik uitleg dat het op dit moment een beetje moeilijk is hoef je niet gelijk zo te reageren. Ik wil even graag als jullie naar de dierenarts, en dat ga ik nu ook vragen aan mijn moeder en dan is er absoluut geen reden om zo te reageren. Ik ben niet ondankbaar, ik leg gewoon uit dat de situatie wat lastiger is, niet dat ik zelf niet wil gaan. Ik doe juist mijn uiterste best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft niks met ondankbaarheid te maken, maar soms kan je je ook gewoon indenken in een situatie van iemand anders i.p.v gelijk dingen te zeggen als ''je uitleg is onduidelijk'' en ''je doet ondankbaar''. Natuurlijk ben ik blij dat jullie mij advies geven maar als ik uitleg dat het op dit moment een beetje moeilijk is hoef je niet gelijk zo te reageren. Ik wil even graag als jullie naar de dierenarts, en dat ga ik nu ook vragen aan mijn moeder en dan is er absoluut geen reden om zo te reageren. Ik ben niet ondankbaar, ik leg gewoon uit dat de situatie wat lastiger is, niet dat ik zelf niet wil gaan. Ik doe juist mijn uiterste best.

Ik vind dat je dit verwijt ook bij jezelf mag neerleggen. Mensen proberen met je mee te denken maar jij noemt ze meteen "dwingend". Ik vind het vervelend voor je dat het lastig is om naar de dierenarts te gaan maar het blijft nog steeds de beste optie. Ik kan er niets beters van maken. Je hebt er toch ook niks aan als mensen alleen maar zeggen hoe vervelend het voor je is maar je vervolgens niet verder helpen met wat je nu het beste kan doen?

Om je moeder te overtuigen zou ik gewoon zeggen van die plas bloed en dat ze heel raar doet en dat je bang bent dat ze dood gaat als je niet snel naar de dierenarts gaat. En dat je zelf heel graag wilt gaan omdat je van je konijn houdt en je ook niet wilt dat ze pijn heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, dit klinkt niet goed! Je konijn heeft hoogst waarschijnlijk veel pijn. Ik zou snel de dierenarts bellen, die heeft er meer verstand van dan ons hier. Als de dierenarts zegt dat je meteen moet komen wil je moeder vast wel!

Lees net dat je moeder niet kan komen, vraag dan iemand anders? In ieder geval nu bellen met de DA!

aangepast door laaura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .