Ga naar inhoud

Knagen aan staarten


Bootje10

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit gedrag.

Ik heb een groepje van vier konijnen, Chef(ex ram), Teddy(voedster), Isabel(voedster), Julia(voedster)

Mijn groepje is erg hecht, ze liggen dan ook vaak met z'n viertjes samen tegen elkaar.

Alleen zie ik ze vaak aan elkaars staart knabbelen, waardoor er bloed komt.

Nu heeft Chef dan ook nog maar een halve staart waarvan je het bot een beetje kunt zien, het ziet er al beter uit maar we gaan nog met hem naar de DA. De rest van de staarten zien er gewoon goed uit, af en toe zie ik dat er een korstje op zit, maar niet vaak.

Het is echt niet alsof ze elkaar pijn willen doen, maar als ze naast elkaar liggen en eentje ligt met de kop bij de ander zijn/haar staart, gaan ze eraan knagen, het andere konijn staat dan ook wel op dus ze voelen het wel.

Alleen Isabel doet dat niet, de andere drie wel.

Zou hier wat tegen gedaan kunnen worden, en waarom doen ze dit?

Of zouden ze gewoon de korstjes eraf willen halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Dus het is gewoon in een keer gestopt? Hm...

Hij doet er idd niks op uit, hij staat alleen op om zijn kont te draaien, maar het is ook niet gemeen bedoeld volgens mij.

De staart van chef ziet er ook al een stuk beter uit, dus hopelijk laten ze elkaar een beetje met rust.

Hier krijgen de dames trouwens ook de lente in de kop ,arme Chef.

Eentje ga ik ziezo nog laten sterrilliseren, en eentje is al gesteriliseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .