Ga naar inhoud

De één zindelijk, de ander niet.....


Mieke68

Aanbevolen berichten

Hoi BB'ers,

Sinds een poosje heeft Snuffelsnuitje een nieuw vriendje, haar lieve maat Muffin was overleden...:frown:

Nu hebben we Bugsy, een grijs hangoortje van 3 jaar erbij. Snuffelsnuit en Muffin waren allebei heel zindelijk. Onze konijnen zitten buiten in een grote ren en plassen/poepen in een curverbak. Nu Bugsy er is, 'schijt' en piest hij de hele ren onder, hij plast naast de bak en naast het wc-bakje, wat ik er óók nog bij heb gezet. Ik vind dit wel een beetje vervelend.

Ook in het hok wordt volop gekeuteld en gepiest, dit deed het andere koppel ook nooit.

Iemand een idee hoe het komt en hoe ik er voor kan zorgen dat onze Bugs ook netjes op de wc gaat?

Natuurlijk gooi ik steeds alle keutels in de bak/wc, en de plasjes ruim ik op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Mieke, Ik volg je topic ook. Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Mijn rammetje (Shaggy) is heel netjes en poept en plast altijd op zijn wc'tje. Sinds hij nu een maand een vriendinnetje heeft is het echt een grote rotzooi! Ze plast en poept overal, behalve op de wc. Soms gaat ze er wel in zitten, maar dan graaft ze juist alle bodembedekker die in het wc'tje zit eruit. Heel vervelend pff

Nou hopelijk krijgen we goede tips :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier precies eender! Toen Guus een nieuwe dame kreeg was het even schrikken geblazen. mevrouw laat alles lopen waar ze staat, en piest vrolijk van zich af tegen de wand van het hok aan....keutelen? Waarom zou je je beheersen, lekker laten gaan :P Hier dus ook ineens een hoop meer werk, maar als ik ze zo blij zie..... Ik gebruik natuurazijn door het water in de schoonmaakemmer, en in de zomer zal t wat vaker moeten.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja Bloem draait,tolt, en spint ook tijdens het piesen geloof ik...het zit soms tot een meter buiten de ren, en ze plast gewoon tegen het plafond! in extreme momenten zitten er zelfs een paar vieze druppels op Guus, arme man.Vandaag alles weer helemaal schoon gemaakt, gelukkig lijkt het nu iets minder te worden....maar inderdaad...het is een 'vieze' dame...maar zo lief en ondeugend:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ..... is er iets aan te doen? Ik leg steeds spullen op de plekken waar hij (of zij allebei, dat weet ik eigenlijk niet) plast/keutelt en ik spray de pies weg met schoonmaakspul, maar dan ligt er weer van alles NAAST dat plekje wat ik heb afgedekt... :( Ik zie hem ook wel eens op de wc zitten, maar vooral 's morgens als ik in de ren kom, ligt het helemaal vol met poepjes en plasjes!! Iemand TIPS?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde verhaal. Mijn ram was zindelijk, maar sinds ik er een voedster bij heb die totaal niet zindelijk is, is mijn ram ook alleen maar zindelijk als hij daar zin in heeft. Het is een grote bende van poepjes. Plassen doen ze gelukkig meestal wel op het wc'tje, maar de voedster wil dit ook wel eens naast de wc doen.

Ik ruim altijd netjes alles op en leg dit in de wc, heeft dit nog wel zin? Ben dit namelijk al een aantal weken aan het doen, maar het schijnt niet te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De poepjes vind ik niet zo erg meer de plasjes.

Sinds een paar dagen heb ik er een konijntje bij en zij is helaas niet zindelijk.

In het toiletje heb ik hennepvezel maar mevrouw plast het liefst op het hooi...

Dit is natuurlijk niet zo fris...

@Mieke 68,hoe gaat het nu met de zindelijkheid?

Doen ze het nu beide in het toiletje? Zo ja? Dan wil ik dolgraag weten hoe je dit voor elkaar gekregen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .