Ga naar inhoud

Wormen


Ruthie

Aanbevolen berichten

Gisteren zag ik rare bdk'els (wat ik anders nooit meer zie) met daarin witte sliertjes. Bij nader kijken bleken het wormen te zijn. Ik heb ze uit genomen en in een potje met water gedaan. Dan naar de DA gebeld. Hij zei dat ik ze mocht komen tonen, wat ik heb gedaan. Maar volgende week woensdag krijgt Roxy haar castratie en zouden ze dan pas de middelen meegeven tegen de wormen. Maar is dat wel goed? Ik weet niet wie van de 2 wormen heeft, kan ook beide zijn. Maar toen ik vroeg of het geen kwaad kan dat ze er nog een week mee zitten, zeiden ze van niet. Was er toch niet zo gerust in. Wat is jullie mening hierover? Het gaat wel om een konijnkundige DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heb begrepen is dat het inderdaad niet zoveel kwaad kan. Mijn rammetje Louis had wormen meegekregen vanuit z'n nestje. Ook al zaten ze in een aparte hok/ren, had Lola ze ook ineens. Het is echt super besmettelijk, dus grote kans dat je andere konijntje ze ook heeft. Ik zou ze, zodra het kan, gewoon allebei een kuur geven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, is dat de pinworm en daarvoor moet je 2 weken Panacur geven en alle konijnen die je hebt meebehandelen. Ik persoonlijk zou gelijk gaan behandelen en niet langer wachten. Wormpjes kunnen wel voor verstopping zorgen. Daarbij moet je het hok goed ontsmetten en alle keutels ruimen zodra je konijn gekeuteld heeft. Succes!

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .