Ga naar inhoud

o nee snot :s


happyflappy

Aanbevolen berichten

Aiaiai, ik vrees dat het zover is. Mijn kleine happy niest heftig en vandaag kwam er een grote snottebel uit haar rechter neusgat. Gelukkig dat ik naar haar toe ben gelopen want ze at/likte het al op. Dus ben ik blij dat ik het ook echt "gezien" heb. Dus dan nu direct de DA gebeld, ik mag om 19u gaan. Zucht. Als dit maar snel overgaat.

Hebben jullie tips voor "extra verzorging?" wat kan ik extra voor haar halen kwa kruiden ed. ?

En moet ik s'avonds een warm kruikje bij haar leggen.

Even voor de duidelijkheid, happy woont in huis en heeft geen "dicht" hok. Ze kan 24/24 rondlopen. en slaapt in haar "kattenmandje" met een grote doos hooi ernaast.

Sinds ze 7 weken oud was loopt ze al los, en ik zou het niet meer anders willen. (natuurlijk is alles bunnyproof)

Alle tips zijn welkom! ik wil goed voor mijn meissie zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aiaiai, ik vrees dat het zover is. Mijn kleine happy niest heftig en vandaag kwam er een grote snottebel uit haar rechter neusgat. Gelukkig dat ik naar haar toe ben gelopen want ze at/likte het al op. Dus ben ik blij dat ik het ook echt "gezien" heb. Dus dan nu direct de DA gebeld, ik mag om 19u gaan. Zucht. Als dit maar snel overgaat.

Hebben jullie tips voor "extra verzorging?" wat kan ik extra voor haar halen kwa kruiden ed. ?

En moet ik s'avonds een warm kruikje bij haar leggen.

Even voor de duidelijkheid, happy woont in huis en heeft geen "dicht" hok. Ze kan 24/24 rondlopen. en slaapt in haar "kattenmandje" met een grote doos hooi ernaast.

Sinds ze 7 weken oud was loopt ze al los, en ik zou het niet meer anders willen. (natuurlijk is alles bunnyproof)

Alle tips zijn welkom! ik wil goed voor mijn meissie zorgen.

Nou net terug van de DA, lang verhaal kort leek het erop alsof hij vond dat ik overdreef :s Ik moest niet alles zomaar op internet opzoeken. Ach ja... Hij gaf me Enrofloxoral drops mee. Daarmee zou het moeten lukken.

Zoniet moet ik terugkomen. Hij was ook best "heftig" met haar. En nu eenmaal thuis is ze helemaal van slag.

Ik hou het goed in de gaten, en zal blijven teruggaan wanneer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt niet als een vakkundige dierenarts.

Wim heeft ook chronische snot en die geef ik als hij erg niest zilverwater in zijn drinkwater.

Verder denk ik spullen geven die weerstand verhogen dat kan ook echinecea zijn in het drinkwater.

Hoop dat de enrofloxoral gaatwerken. Wim heeft toen hij snot had duplociline gekregen.

Heel veel sterkte met het konijntje.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd Cinderella, ik wilde nog tegen hem zeggen "voorzichtig met haar" maarja hij moet haar wel kunnen onderzoeken. Maar toch, ze is altijd super rustig en laat aan haar tanden, oortjes, neusje zitten zonder probleem. Nu leek ze soms te vluchten voor haar leven. Maar ze is vandaag weer lekker aan het rondspringen. Dus ze is van de stress af hoop ik.

ik vertrouw het genies nog voor geen meter. Dus goed in de gaten houden.

Dank je voor de tips Belleke! Ik ga zeker even zoeken naar die echinecea.

Hoelang heeft Wim nu al chronisch snot? En heeft hij er veel last van?

Dank jullie wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, ze kan later wel met een ander konijn gekoppeld worden. Als je er op tijd bij bent is snot te genezen, vaak wordt snot chronisch als er niks aan gedaan wordt.

Ook dan kan een konijn nog prima gekoppeld worden, bijvoorbeeld aan een ander konijn wat ook snot heeft. Hopelijk is jouw konijntje er snel vanaf! Beterschap :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kleine happy,

Mijn konijn Woeli heeft ook snot. Hij is al behandeld met doxoral aqua drops, deze sloeg niet aan. Ben nu sinds 3 dagen gestart met Enrofloxoral drops, nog even afwachten dus. Hoe ziet het er bij jou uit? Alleen niezen? Of heeft hij/zij ook een snotneus? De mijne heeft een snotneus en niesbuien.. Ook hoor je met vlagen dat zijn neus zo verstopt zit dat je hem hoort knorren.

Sterkte met je nijntje:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hayhay dnies,

Ahh veel beterschap voor je Woeli! Hier is het niezen & snot. Ze niest niet elk uur maar als ze niest, dan hoor/zie je alle snot naar buiten komen. Gisteren was het snot nog wit. Vandaag is het gewoon "water snot".

Ik vraag me wel af hoe ze nog zo "energievol" kan zijn met een verstopt neusje. Ze rent en vliegt de kamers door (spelen natuurlijk)

Een wonder dat ze niet zonder adem zit.

Hoe gaat het nu na 3dagen met de Enrofloxoral drops? Hier zitten we dus nu aan dag 1

En eet hij goed?

Jij ook heel veel sterkte en beterschap :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohfff wat zielig ... Echt taaie snot heeft ze gehad dan? Ik heb nog niet echt grote stukken snot gezien.. maar hij heeft een groen neusje .... en hij knort en niest... Dus het zit echt diep in zijn koppie denk ik. Ik moet zo weer zijn medicijnen geven, dan kan ik gelijk even kijken hoe het gaat met zijn ademhaling en of zijn neusje ''nat''/groen is.

Gister zag ik hem nog wel gewoon niezen.

Jij ook sterkte met je kleine happy en ik laat je wel weten als ik veranderingen zie... en ik hoor dit ook graag van jou:)... tips etc. zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wim heb ik uit de opvang doordat hij gekoppeld werd aan mijn Snowy dus koppelen kan zeker. Ik heb 6 konijnen en alleen Wim niest.

Ik maakte me daar eerst ook heel veel zorgen over. Omdat het ook dodelijk kan zijn maar ondertussen weet ik niet beter meer dat Wim bij tijd en wijle niest.

Heeft jouw konijntjes ook van die vieze voorpootjes dan???

Het kan trouwens ook zijn dat er onderliggende gebitsproblemen zijn dat vertelde de dierenarts mij.

Dus houd het goed in de gaten. Verder zorg voor goede weerstand dat is belangrijk.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi dnies, ja idd het was even wit snot. Gelukkig heb ik haar ook vandaag nog steeds zonder snot gezien (joepieee)

Ah arme woelli, misschien dat het van hem nog een beetje vastzit dat hij zo knort? Groen neusje heb ik nog niet gezien. Hoe gaat het met zijn ademhaling? En hoe geageerd hij op de medicijnen? Mijn happy verzet zich met elke spier in haar lichaam. Arme schat vindt het vies, maar ja ze MOET medicijntjes nemen!

Ik heb haar gisteren en vandaag thijm takjes gegeven. En heb haar neusje gewassen met een zoutoplossing. Ik las ergens dat het heel goed is voor ze als ze snotteren. Mocht jij nog tips hebben dan zijn ze natuurlijk ook van harte welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hayhay Belleke,

O wat mooi om te horen! Want ik wil beide dames ooit weer samenbrengen. Zodat ze samen door het huis kunnen rennen.

Ik dacht ook meteen van "O Nee wat als ze maar een jaar te leven heeft" Het geeft veel hoop en gerustheid dat het met Wim zo goed gaat, en gewoon normaal kan leven.

Nou ik heb net de pootjes bekeken, en ze zijn schoon. Gelukkig maar.

O jeetje, misschien een extra controle zou dus geen kwaad kunnen. Mocht er idd een gebitsprobleem zijn dan wil ik het liever te vroeg weten dan te laat.

Ik ben echt heel blij om te horen dat Wim zo leuk in de groep kan spelen. :mdr:

Geniet van deze mooie dag :love:

groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het bij jou al minder is.

Bij Woelie lijkt het soms beter te gaan maar net toen ik dat dacht kreeg hij weer een niesbui. Ik zit nu op dag 5 van de antibiotica dus nog 5 dagen te gaan... Ik hoop zo dat het met deze kuur klaar is want inderdaad die medicijnen geven is niet leuk voor ze. Hij voelt de bui ook al hangen als ik hem kom pakken voor de medicijnen, hij begint dan te stampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel lieve dames , ze kan idd racen als de beste :he: Soms kan ze niet goed remmen door de vloer maar tot nu toe nog geen ernstige botsingen.

O jee das minder goed nieuws Dnies , ik hoop dat het in de 5 dagen nog veranderd. Hier heeft ze vandaag niet geniest. En manlief heeft haar elke minuut in de gaten gehouden. Maar idd ze stampt ook zodra we dat doosje met medicijn pakken. Hahaha konijntjes zijn slim hoor. Maar is zijn neusje nog groen? Of is dat al beter?

Veel beterschap

groetjes:bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .