Ga naar inhoud

erg mager


katje

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

eerst een beetje voor geschiedenis, wij hebben in 2010 2 konijnen genomen waarvan wij dachten hetzelfde geslacht,

nouja het klassieke verhaal gebeurde, en we kregen dus een nestje, van 2, 1 daarvan lag vorig dood in het hok, de ander pluisje is nooit een dik konijn geweest, ik heb nu bunnie, bartje en pluisje samen zitten allemaal gecastreerd,

nu is het probleem dat pluis dus heel erg schommelt met zijn gewicht, zo is ie gewoon goed en het volgende moment is ie weer graad mager, de da kan niets vinden en ik zit met mijn handen in het haar, tanden/kiezen, bloed allemaal goed, is er iemand die dit herkent en belangrijker nog hoe hou ik pluis op gewicht nadat ie weer aangekomen is??

ze krijgen hier hard voer, hooi, en de tegenstaande groentes en fruit,

de afgelopen 2 weken heb ik hier een ziekenboeg gehad en dus iedere keer savonds in het donker gevoerd, pluis is niet zo'n knuffelaar daarom eerder niet gemerkt dat het weer zover is, deze keer is het veel erger dan die andere keren, is het verstandig om hem binnen te halen tot ie weer op gewicht is? en moeten we dan weer opnieuw koppelen??

groetjes mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier ook twee magere ventjes. Allebei zijn ze sinds ze bij ons zijn zo'n 400 gram afgevallen. Bij de een (Dennis) weten we dat hier zijn slechte gebit voor een groot deel meespeelt, de ander (Sid) is al voor verschillende afwijkingen/ziektes behandeld.

Bij Sid hebben we ook het bloed en de urine getest en daar kwam verder niets uit. Uit het ontlastingsonderzoek kwam uit dat hij een vergevorderde coccidiose had, waar onze dierenarts niet aan had gedacht omdat Sid verder normale keutels heeft. Is bij Pluisje de urine en de ontlasting al gecontroleerd?

Verder hebben wij met de dierenarts besproken dat Dennis en Sid allebei dagelijks havermout en erwtenvlokken krijgen, omdat ze daarop goed aankomen. Ideaal is het niet, maar op hooi, biks, en groenvoer zouden ze het allebei niet redden.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de andere konijnen het meeste voer opeten en dat er voor pluisje gewoon niet genoeg overblijft? Ik zou haar niet meteen binnenhalen en opnieuw koppelen, maar misschien werkt het ook wel als je haar gewoon elke dag even apart (naar binnen) haalt en bij voedt? Ik heb zelf een konijn die niet echt schommelt met zijn gewicht, maar hij is altijd wat mager geweest. Gek genoeg is hij dol op dwangvoeding gemixt met wortel babyvoeding dus daar krijgt hij vaak een bakje van als extraatje. (normaal doe je het in een spuit, maar hij vindt het dus zo lekker dat hij het van een lepeltje aflikt!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de da is ind alles gecheckt,

ja apart voeren is wel een goed idee, moet wel even puzzelen hoe dat aan te pakken,

maar daar kan mijn oudste dochter wel bij helpen dat is de enige waar ie zo bij komt.

bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .