Ga naar inhoud

Afstervende huid aan wonde


Caroline

Aanbevolen berichten

Ik plaats dit topic ivm Toendra en voor Mintaka, die momenteel in Frankrijk zit en hoopt op ervaringen van anderen...

Toendra heeft nog steeds weefsel dat afsterft rondom haar wonde. Om één of andere reden kan de DA dit niet stoppen, ondanks behandeling. Er komt nog steeds etter uit de wonde, maar minder nu.

Is er iemand die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt? Hoe lang heeft dat geduurd? Is dit normaal? Hoe is dat behandeld? Iemand al gehoort van behandeling met een speciale honing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee...

Ehm...misschien een idee als Inge eens belt met 'Bijzondere Dieren' van de Faculteit Utrecht?

Onze DA doet dat regelmatig als er zaken zijn waar ze aan twijfelt...

Faculteit Dierengeneeskunde

Yalelaan 1

3584 CL Utrecht

Tel 030 2534851

Gent heeft ook zoiets ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ,sorry hoor ik heb dat tegengekomen met de beet in toby snoet

dat stopte ook niet met rotten

stonk verschrikkelijk

tot ik de terramicine en teetrea erop gedaan heb en dan is dat rap gestopt

het heeft een 3tal weken geduurd voor alles genezen was ,maar je zag wel dat er een stukje uit was ,dat wel

hopelijk hebben jullie er iets aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zag hij eruit na de operatie en dan had ze al geen weefsel meer genoeg om het schoon aan elkaar te zetten

P1030374-800.jpg

en dat is net 1 maand genomen naar de eerste foto

er is niets meer aan gebeurt enkel ontsmet en teetreaolie en terramicine erop

wel de hele tijd ab gegeven aan hem

P1030435-800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline,

Het enige wat ik weet vanuit mijn opleiding -is dan wel mensgericht, maar ontsteking=ontsteking lijkt mij- is het volgende.

Necrose (weefselversterf) vind plaats bij een heftige ontsteking. Aangezien er nogsteeds etter uitkomt, zal dat versterf waarschijnlijk nog wel plaats blijven vinden. Eerst zal dan de ontsteking verholpen moeten zijn lijkt mij, door middel van medicatie en veel rust, maarja maak je konijn maar eens duidelijk dat het rustig moet doen.

Pas zowiezo op dat in de wondholtes geen abcessen gaan ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caro, thanks om dit topic te openen, ik zie het nu pas... Heb hier veel bij te lezen overal.....

Ik heb inderdaad in Frankrijk moeten denken aan de resultaten die Sharon en Clover bereikt hadden met teatree wondspray. Ben nu zelf op zoek ook naar vanalles van info, o.a. over het gebruik van honing...

Ik ga verder in het nieuwe topic dat ik daarnet geopend heb, anders wordt het wat onoverzichtelijk...

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/6745-afstervende-huid-op-toendras-pootje-na-giga-bijtwonde.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .