Ga naar inhoud

Mannetje plukt


Melanie

Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik met mijn nijn idde naar de da geweest omdat hij kale plekken krijgt, wat blijkt: hij plukt zichzelf kaal onder zn koppie waar een vrouwtje een wam heeft zitten en net achter zn schouderbladen. Hij heeft geen last van beestjes oid. Verder eet en drinkt ie goed en is hij een vrolijk nijntje en ziet zn huid enr normaal en rustig uit. Nu zit mn voedster dawn de laatste tijd achter hem aan omdat hij nu wat zwakker is omdat hij wat neurologische schade van zn ec heeft overgehouden. Ze zijn vaak dominantie aan het bepalen en vliegen door het hok. Zou hij daarvan stress hebben en zichzelf plukken? Hoor graag of iemand hier al een keer mee te maken heeft gehad en wat te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft uitgesloten dat er een medische oorzaak is? Is je dierenarts konijnkundig zodat je dat echt zeker weet?

Er zijn wel mensen hier geweest met konijnen die dat ook hadden, bekijk dit topic eens, daarin wordt ook weer verwezen naar 2 andere topics: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?59577-konijn-bijt-bij-zich-zelf-huid-kapot

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat sommige mensen hier Bachbloesems aanraden om konijnen minder stress te laten hebben en dat is zo'n spulletje van 'baat het niet dan schaadt het niet', dus als je zeker weet dat alles medisch in orde is zou je dat eens kunnen proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn da staat niet op de lijst van kkda maar ik bel maandag wel even naar utrecht, miss dat zij me wat meer kunnen vertellen. Mijn da zij dat het geen beestjes zijn en die zie ik ook niet. Hij bijt niet in zn huid maar plukt alleen. Hij heeft nu een kale bast en op zn rug is tie ook aan het plukken want dat word lichter. Ik dacht dat ie ineens veel aan vachtverzorging deed en ik zag geen plukken liggen. Bedankt voor de links naar de andere topics, ik ga ook zeker eens kijken waar ik bachbloesem kan halen. Proberen kan geen kwaad! Ik snap alleen niet waar hij stress van kan krijgen, zou dat van zijn vriendinnetje kunnen zijn? Ze staan binnen omdat hij ec heeft gehad en ik wacht nu tot het weer goed genoeg is zodat ze weer lekker naar buiten kunnen. Maar ze hebben een eigen kamer waar ze alle ruimte hebben en speeltjes hebben en lopen dag en nacht los...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat zou ik zelf ook weer niet te snel doen. Er zijn nog wel wat dingen die je kan proberen voor je ze zo maar uit elkaar haalt. Hoe lang gaat het nu al zo dan, en heb je ze op neutraal terrein herkoppeld na zijn ziekte, of zijn ze gewoon bij elkaar gebleven?

En is de schade blijvend of zijn er nog verbeteringen? (ik weet niet hoe lang het geleden is dat hij EC had?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .